Hammond XK-4

4

Organ Keyboard

  • 61 Semi-weighted, velocity-sensitive keys Waterfall keyboard with touch response
  • MTW2 sound engine
  • 9 Drawbars (selectable upper, lower, pedal)
  • 100 Preset patches + 100 user patchers
  • Effects: Vibrato, chorus, overdrive, multi-effects, reverb and more
  • 8 Different Leslie models
  • USB connection for external storage medium
  • MIDI I/O
  • 6.3 mm jack line out L/R
  • 6.3 mm jack organ pedal out
  • Headphone jack
  • 11-Pin Leslie connector
  • Footswitch, damper and expression pedal connection
  • Dimensions (W x D x H): 1004 x 322 x 109 mm
  • Weight: 9.4 kg
Available since August 2023
Item number 565298
Sales Unit 1 piece(s)
£2,088
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Friday, 1.03. and Monday, 4.03.
1

4 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
Hammond XK-4
Priester 20.09.2023
Vorn weg ,ich bin alt und ein Mensch welcher mit der Bedienung egal ob Hammond oder Laptop so seine Probleme hat . Gut . . .
Ich hatte früher eine VK 7 von Roland , dann das Nord Elektro 6D 73 , momentan die Hammond XK-1 und im Test die Hammond XK-4.
Die XK-4 hat Soundtechnisch einen Riesensprung nach vorn gemacht . Für mich brachial gut. Die XK-1 mit dem Venti2 klingt recht ordentlich , bin mir nicht sicher ob der Venti2noch viel mehr bringen wird bei der XK-4. Ich habe keine Anlage, keine Box oder Leslie für die Hammond , sie wird über das Roland FP60 gespielt und die Lautsprecher sind sehr klein . .und klingt trotsdem so GAIL . . . .
Die Bedienung ist im Gegensatz zur XK-1 einfacher/übersichtlicher geworden . Das Display hat eine angenehme Größe. Die Tastatur fühlt und spielt sich sehr gut . Optisch sehr schön die Elfenbein farbigen Tasten der XK-4 . Allgemeine Optik besser als die XK -1c , wobei die Geschmäcker unterschiedlich sind. Das Gewicht ist mehr als angenehm mit den knapp 10 Kg . Klar , ne xk-3 oder xk -5 gefallen wesendlich mehr durch das Holzgehäuse , doch der Sound der xk-4 inklusive dem Gewicht läßt mich arg überlegen ob bei den Hammond Holzorgeln zu bleiben oder doch die xk-4 auf den Ständer packen . . .
Über die Features kann ich nichts schreiben , da fehlt mir einfach das Wissen drum , Sorry . Abschließend , ich bin hellauf begeistert von der xk-4 !!!!!
handling
features
sound
quality
6
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Un pur son d’orgue
Titoman7 17.08.2023
Idéal pour la scène , le son du b3, transportable sans contrainte.
Parfait pour mon set reggae!
handling
features
sound
quality
3
0
Report

Report