Gottsu Tenor Sepia Tone 9

3

Mouthpiece for Tenor Saxophone

  • Model: No. 9
  • Compound of silicone and hard rubber
  • Round chamber
  • Tip opening: 2.85 mm
  • Finish: matte

Note: without ligature and capsule

Available since March 2012
Item number 277253
Sales Unit 1 piece(s)
Facing Length 27,00 mm
Tip Opening 2,85 mm
Chamber round
Material Composite
Cap No
Ligature No
£243
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Monday, 8.04. and Tuesday, 9.04.

3 Customer ratings

4.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Gelobter Sound/Allround/leise bis laut/Subtone fähig!
Matthias194 04.10.2012
Bei dem Gottsu Tenor Sepia Tone 9 handelt es sich um ein super Mundstück. Ich habe alle größen von 6-9 durchprobiert und kann auf jeden Fall die 9 empfehlen. Wenn ich die Bahn mit einer Otto Link Bahn vergleiche dann fällt sie kleiner aus, etwa 7-8.

Der Sound ist dabei ähnlich nur kann das Gottsu lautstärketechnisch mehr. Es spricht in allen lagen wirklich sehr gut an und man kann warme und weiche Subtones leicht spielen. Auch die Obertöne laufen Einwandfrei.
Durch die Vielseitigkeit ist das Mundstück ein Allrounder. Von der Jazzballade im Jazzclub bis hin zu Funk und Hiphop habe ich damit gespielt und der Sound fällt wirklich nirgends aus der reihe. Ich habe viel lob bekommen. Doch muss ich sagen dass der Sound bei sehr lautem Spiel meines Erachtens etwas kerniger oder edler/wertvoller klingen könnte. Aber die Verarbeitung und Ansprache machen das gut.

Das Mundstück ist relativ teuer, aber es gibt weitaus teurere Mundstücke die mich nicht annäherungsweise so überzeugten.
response
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
excelente producto
Alberto1183 19.03.2015
Boquilla con un acabado excelente, el sonido es muy brillante para mi gusto pero me funciona perfectamente. Fácil emisión. Muy recomendable.
response
sound
quality
0
0
Report

Report