Flight Concert DUC 410 QA

16

Concert Ukulele

  • Quited ash top
  • Quited ash back and sides
  • Okoume neck
  • Walnut fretboard
  • 18 Frets
  • Diamond fretboard inlays on 5th, 7th, 10th, 12th and 15th frets
  • Bone nut and saddle
  • Maple soundhole decoration
  • Arched back
  • Enclosed machine heads
  • Aquila Super Nylgut strings
  • Includes a gig bag
Available since October 2017
Item number 418395
Sales Unit 1 piece(s)
Body African Burl
Top African Burl
Frets 18
Neck Okume
Pickup No
£121
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock within 2-3 weeks
In stock within 2-3 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

16 Customer ratings

4.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

11 Reviews

N
Gorgeous little instrument.
Nobblyned 19.10.2018
I bought this as a birthday gift for my daughter. It's a beautiful little thing. I'm a guitarist so ukulele is not my area of expertise but I think this is a very nice instrument. It's nicely resonant lo, it sustains well and is very comfortable to play. It also looks absolutely gorgeous and the overall finish is impressive for an instrument at this price point. Even if she doesn't play it - although I'm sure she will - it'll still be a lovely thing to have around the house.
features
sound
quality
4
0
Report

Report

Z
Beautiful instrument
ZachT 13.08.2019
Look and Feel
The instrument is gorgeous, the wood grain is beautiful and the feel is great. The frets ends are a tiny bit sharp, but this is easily fixed with 10 minutes of setup.

Sound and Playing
The instrument is bright and clear, good access, comfortable to hold. Really nice tone. Stringed with decent strings.

Extras
The carrying case looks nice and is of good quality.

Highly recommended
features
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
KL
Absoluter Traum
Karo Linchen 07.05.2021
Perfekte Größe, Klang, Optik

Ich spiele als Hobby seit 1 Jahr jeden Tag Ukulele, hauptsächlich zu Hause, am Lagerfeuer oder mit Familie und Freunden. Hierfür ist sie absolut prima von Lautstärke und Klang.
Ich habe schon mehrere Flight Ukulelen und habe diese besonders wegen der Maserung des Holzes bestellt.
Die Verpackung. Der Uke war super, ohne Plastik sondern mit Papier gepolstert.
Was soll ich zum Holz sagen, eine Wahnsinns Maserung, aber deswegen wollte ich sie ja auch haben. Das Binding der Ukulele war mir vor dem Bestellen garnicht so besonders aufgefallen, aber es sieht so wunderschön aus, weiß schwarz und dunkleres Holz zur hellen Maserung im Kontrast, einfach nur schöööön, das hat mich so überrascht. Die original Saiten klangen beim ersten stimmen schon echt gut. Ich habe mir aber zum ersten Mal LOW-G Aquilla Saiten mitbestellt und aufgezogen, trotz dass es nur eine Concert Größe der Ukulele gibt bin ich hin und weg, braucht zwar immer wieder ein paar Umdrehungen zum Nachstimmen die ersten paar Tage aber absolut in Ordnung. Ich bin so verliebt in diese Ukulele. Sie lässt sich mit den Stimmwirbeln super easy nachstimmen, butterweich.

Absolute Kaufempfehlung wer eine schicke warm klingende Ukulele sucht.
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Weltklasse!!!
Chrisjenn1 16.01.2020
Hi

Diese Ukulele ist wie breits erwähnt Weltklasse. Da auf der Suche nach einer richtig tollen Ukulele war, stach mir diese wunderschöne Flight Ukulele schon allein durch ihre fabelhafte Optik sofort ins Auge.
Nachdem ich mich näher mit diesem Instrument beschäftigte und noch einige weitere Ukulelen mit einander verglich stellte sich diese als mein absolter Favorit herraus.
Ich verglich vordergrünlich Holzart, Saiten, Mechaniken, Sattel und Stegeinlagen und natürlich auch den Preis mit einander. Und stellte schnell fest das die Flight andere in den Schatten stellt.
Für diesen Preis wurden absolte Top Materialen verarbeitet. Wunderschönes Holz, Sattel und Stegeinlagen aus Knochen ( nicht üblich bei diesen Preis ), geschlossene und vercromte Mechaniken die toll ausschauen und sich super einstellen lassen, Saiten von Aquila mehr braucht man kaum noch sagen. Obendrein gibt es eine schöne Tasche die einen richtig edlen Eindruck macht.
Der Sond ist wunderschön warm, voll und klar.
Die Ukulele kam wie bereits von mir erwartet Top verarbeitet an, sie ist einfach ein Augenschmaus. Jeder der sie bis jetzt gesehen und gehört hat ist vollkommen begeistert. Sie zieht die Blicke förmlich auf sich.
Absolte Kaufempfehlung. Spiele sie jeden Tag und erfreue mich immer wieder aufs neue. Ein Traum.
features
sound
quality
5
0
Report

Report