Fender CD-60S Lh WN Nat

13

Steel-String Guitar

  • Left handed model
  • Design: Classic Design Dreadnought
  • Solid spruce top
  • Scalloped X Bracing
  • Mahogany back and sides
  • Mahogany neck
  • Walnut fretboard
  • 20 Frets
  • Nut width: 43 mm
  • Scale: 643 mm
  • Chrome hardware
  • Colour: Natural
Available since December 2018
Item number 452568
Sales Unit 1 piece(s)
Design Dreadnought
Top Solid Spruce
Back and Sides Mahogany
Cutaway No
Fretboard Walnut
Nut width in mm 43,00 mm
Frets 20
Pickup System No
Colour Natural
Case No
Incl. Gigbag No
£162
Free shipping incl. VAT
In stock within 4-5 weeks
In stock within 4-5 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

13 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

8 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MW
Empfehlenswerte Akkustikgitarre für Einsteiger
Mr. Wolle 27.01.2020
Nach reichlicher Überlegung wollte ich mal wieder eine Akkustikgitarre als Ergänzung zu meinen sonst genutzten E-Gitarren haben. Da ich im Budget bleiben wollte und auch nur was für den Hausgebrauch gesucht habe, fiel die Wahl schließlich auf die Fender. Im Vorfeld habe ich mir einige Reviews zu speziell diesem Modell angeschaut und kann sagen, dass ich wirklich nicht enttäuscht wurde.

Die Gitarre kommt schlicht, aber ordentlich verpackt, im Pappkarton. Als einzige Zugabe gibt es einen Inbusschlüssel und eine Anleitung für den Trussrod.

Die für diese Preisklasse recht hochwertigen Materialien sind sauber verarbeitet. Die Bünde sind korrekt abgerichtet und stehen nicht über. Gitarre stimmen und man kann loslegen. Guter und ordentlicher Klang, auch wenn die Höhen und Tiefen nicht so ein Sustain haben. Finde ich aber nicht schlimm und für eben diesen Preis akzeptabel. Die Bespielbarkeit finde ich sehr gut und das obwohl ich lange Zeit nur noch die kurze (61mm) Fender Mensur gewöhnt war.

Nachdem sich die Gitarre nach einigen Tagen bei mir "akklimatisiert" hat musste ich jedoch die Halskrümmung leicht nachstellen. Die Saiten haben sonst an den Bünden gerasselt. Das ist aber mit etwas Erfahrung und Feingefühl kein Problem und leicht machbar.

Also echt ne saubere Sache, was Fender/Thomann hier zu dem Preis liefert!
features
sound
quality
2
1
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
V
Très Bien
Victor_Vde 30.04.2021
Guitare qui correspond a mes attente, je recommande pour les débutant. ATTENTION A LA TAILLE QUI PEUT SURPRENDRE ELLE EST GRANDE ET SERA PEUT ETRE PLUS ADAPTE EN FORMAT CONCERT POUR LES DEBUTANTS
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
j
Guitarra perfecta para aprender
javyyy 23.01.2019
El producto cumple todas la expectativas perfecta para el aprendizaje
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate it
Unfortunately there was an error. Please try again later.
l
Un Ottima prima Chitarra
lelechill 28.02.2021
Devo dire non male, ottimo rapporto qualità prezzo, suono che non ha nulla a che invidiare a sue competitor più costose e costruzione robusta.
L'unico contro, se usata per lungo tempo si può scordare con più facilità
features
sound
quality
0
0
Report

Report