Fender AM Pro II Strat DK NIT

11

Electric Guitar

  • Body: Alder
  • Bolt-on neck: Maple
  • Fretboard: Rosewood
  • Neck profile: Deep C
  • Scale: 648 mm (25.5")
  • Fretboard radius: 241 mm (9.5")
  • Nut width: 42.8 mm (1.69")
  • 22 Narrow Tall frets
  • Pickup: 3 V-Mod II single coils
  • 1 Volume control and 2 tone controls
  • 5-Way switch
  • 2nd tone control with push/pull function for activating the neck pickup at the 5-way toggle switch positions 1 and 2
  • 2-Point synchronised tremolo with curved steel saddles
  • Pop-In tremolo arm and cold rolled steel block
  • Nickel hardware
  • Ex-factory stringing: Fender 250L NPS .009" - .042" (article no. 133191)
  • Colour: Dark Night
  • Case included
  • Made in USA
available since October 2020
Item number 500472
sales unit 1 piece(s)
Colour Blue
Body Alder
Top None
Neck Maple
Fretboard Rosewood
Frets 22
Scale 648 mm
Pickups SSS
Tremolo Vintage
incl. Bag No
incl. Case Yes
B-Stock from £1,399 available
£1,499
Free shipping incl. VAT
In stock within 15-19 weeks
In stock within 15-19 weeks

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1
S
Everything I hoped for and more
SonicPeasant 17.12.2021
Always a bit unnerving to shop guitars online since they are all individuals, but after some online research I took the leap of faith and bought this one. I wanted a quality guitar with a very distinct strat sound, and a guitar that plays well and looks nice too. Something to complement my hollow-body Gretsch and Duesenberg Paloma + Starplayer TV - all of them wonderful guitars.
This guitar delivered on everything above. It was literally everything I hoped it would be and some more. It looks fantastic, it plays like a dream and it has exactly "that" strat sound I had in my head. Plus some extra with the two additional pickup combinations available from the push-push pot. I'm trying to think of something meaningful and technical to say about it, but my response to this instrument is entirely emotional - all I feel is love, love, love. It's very hard to put it down once you start playing it. It's really well made and sounds amazing. And it's gorgeous.
If you're looking for a strat, I can wholeheartedly recommend this guitar. I'll probably look towards more from the Fender US range in the future, given how satisfied I am with this one.
features
sound
quality
0
3
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
sublime Fender
Coursior 02.04.2022
amoureux du son de cette Fender mon prof ne veux plus la lâcher un réglage d'usine au top j'en ai profiter d'un changement de tirant pour la faire de nouveaux régler par un luthier plus pousser et qui me conviens mieux
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Gut, könnte besser sein.
Dennis1994 20.05.2022
Ich fange mit dem positiven an. Die Gitarre sieht sehr schön aus und fühlt sich ausgezeichnet an. Ich mag den finish auf dem Hals, der nicht ganz matt ist, aber auch nicht gloss. Die Bünde sind alle perfekt und der gerundete Hals ist auch gut verarbeitet. Das einzige Minus bei der Verarbeitung ist ein grauer Farbfleck der hinten auf dem Hals ist. Bei einer so teuren Gitarre, sollte so etwas eigentlich nicht der Fall sein.

Die Pickups klingen kristall-klar und typisch Strat, jedoch etwas zu "dünn". Im Mix sticht sie gut raus als Lead Gitarre, aber als Rhythmus fehlt mir persönlich etwas mehr Mids/Bass. Die push/push Funktion ist ein netter Gimmick und gibt dem Sound auch etwas mehr Fülle, aber der Unterschied ist nicht so groß, finde ich.

Die Tremolo Bar verstimmt die Gitarre leider jedes Mal. Ich habe etwas Graphit in den Sattel gemacht, bringt aber auch nicht viel. Habe noch zwei Sprungfedern reingemacht, die ich rumlingen hatte und die Trem "gedeckt", damit die Stimmstabilität etwas besser ist.

Als Fazit würde ich sagen, dass ich mit der Gitarre Spaß habe, solange ich nicht daran denke wie viel Geld ich für sie ausgegeben habe. Ich finde für so einen Preis, sollte Fender locking Tuners benutzen, Stainless Steel Bünde und bei der Qualitätskontrolle sollten solche solche Mängel wie bei mir am Hals entfernt werden. Außerdem könnten noch extra Sprungfedern im Koffer sein, ein Gurt und ein paar Plektren. Das ist aber natürlich nur meine Meinung. Könnte ich in der Zeit zurückgehen, würde ich lieber warten bis die Player Plus Strat rauskommt und die dann kaufen.
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
top Gitarre!
Perm 12.08.2021
Guter Sound, perfekte Bespielbarkeit!
features
sound
quality
0
0
Report

Report

YouTube on this topic