ESI U168 XT

12

Usb 2.0 Audio Interface

  • With 16 inputs and 8 outputs
  • Max. 24 bit/96 kHz
  • Line, instrument and microphone input
  • Mic preamp with +48 V phantom power
  • Adjustable headphone output
  • Power supply included
  • Line input with RCA connector
  • Line output with balanced 6.3 mm jack connectors
  • Headphone output 6.3 mm jack connector
  • A/D converter with 107 dB (a) dynamics range
  • D/A converter with 112 dB (a) dynamics range
  • Input and output monitor can be controlled via the front panel
  • Supports Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1, and Windows 10 with ASIO 2.0, MME, WDM, and DirectSound, including DirectWIRE support
  • Supports Mac OS X (10.7 and higher) via the native CoreAudio USB audio driver from Apple (no driver installation necessary, Mac Control Panel available)
  • Dimensions: 450 x 145 x 45 mm
  • Incl. Bitwig 8-Track digital Audioworkstation software license
Recording / Playback Channels 16x8
Number of Mic Inputs 4
Number of Line Inputs 16
Number of Instrument Inputs 2
Number of Line Outs 8
Headphone Outs 2
Phantom power Yes
Number of S/PDIF Connectors 1
Number of ADAT Connectors 0
Numer of AES/EBU Connectors 0
Number of MADI Connectors 0
Ethernet 0
Other Connectors No
MIDI interface Yes
Word Clock No
Max. sample rate (kHz) 96 kHz
Max. resolution in bit 24 bit
USB Bus-Powered No
Incl. power supply Yes
USB Version 2.0
Width in mm 450 mm
Depth in mm 145 mm
Height in mm 45 mm
available since June 2017
Item number 416282
sales unit 1 piece(s)
Included in delivery Power Supply, USB Cable, Bitwig Downlaod license
Zero latency monitoring 1
Show more
£359
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1

8 Customer Reviews

j
Mac users don't bother
jiimar 15.08.2021
Ordered the U168XT only to find out that OS X Big Sur is not supported 9 months after release. No warning given on the product page or elsewhere. Equally poor performance from ESI for not getting it done and from Thomann for not giving a heads-up.
quality
features
handling
sound
4
1
Report

Report

P
A great working-mate !
Padrigh 15.05.2019
Very pleased with this mid-level interface,
the overall look of the interface inspires and makes you want to get to work, on a daily basis it's so important.
The drivers are up to date and it's stable, perfect to complement with a converter. I don't have any cons, just the buttons are a bit too small but that's part of the very compact design.
quality
features
handling
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Konkurrenzlos ?
Aldi 07.12.2018
Ich nutze das ESI U168XT Audiointerface im Hobbystudio zum aufnehmen meiner Synthesizer.
Bislang nutzte ich immer einen kleinen Mischer und ein Stereo Interface zum Aufnehmen der Synths in der DAW (Spur für Spur) . Auf der Suche nach einer platzsparenden und günstigen Mehrkanal-Lösung bin ich auf das ESI U168XT gestoßen. Es bietet u.a. 16 separate und auch physikalisch vorhandene Line Eingänge und ist damit in diesem Preissegment so gut wie Konkurenzlos. Sicher gibt es für den Preis Alternativen wie Digitale Mixer/Stageboxen, die bieten aber meist keine 24 Bit 96 Khz Wandlung und müssen über eine zusätzliche Software/App bedient werden. Audiointerfaces mit dieser Ausstattung habe ich keine vergleichbaren (mit 16 physik. vorh.Eingängen) gefunden bzw. sind deutlich teurer. In der Praxis funktioniert das U168XT gut: Ich nutze es unter Win 10 , der akt. Treiber läuft stabil . Die Latenzen halten sich für mich im akzeptablen niedrigen Bereich, das Monitoring über die DAW ist problemlos. Gut in diesem Zusammenhang auch das Direct-Monitoring . Hier hätte ich mir zwar eine Lautstärkenmischung pro Kanal/Eingang gewünscht, aber zumindest haben die Kanäle 1-8 und 9-16 plus die Ausgänge separate Regler, damit kann man klarkommen. Leider funktioniert das Interface nicht Standalone, sondern nur in Verbindung mit dem Rechner und installiertem Treiber. So fällt die Anwendung als rudimentärer Mixerersatz ohne Rechner aus. Schade. Die Verarbeitung ist als solide zu bezeichnen. Aluminium und Plastik - passt soweit. Bei den Line Ein und Ausgängen , hätten es aber gerne mit dem Gehäuse verschraubte Buchsen sein können, so würde ich ein häufiges Umverkabeln eher kritisch sehen. Übrigens hatte ich das Problem das ich ein Kabel nur mit deutlicher Kraftanstrengung aus einer Buchse bekommen habe - da hatte ich Angst das ich die ganze Buchse mit raus reiße. Das ging zwar dann doch noch gut und kann am Kabel gelegen haben, evtl. gibt sich das auch nach einer gewissen Benutzung, aber sollte eigentlich nicht sein.
Die Optik ist Geschmacksache, deshalb gehe ich hier auch nicht weiter drauf ein, aber die gebürstete Oberfläche ist total anfällig für Fingerabdrücke, die sich hartnäckig halten und somit der schicken Optik nicht zuträglich sind.
Ansonsten bin ich für den Preis mit dem Gebotenen absolut zufrieden und für meine Zwecke passt es letztendlich perfekt.
quality
features
handling
sound
2
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
Drivers instable
RP-FR 22.01.2019
Les caractéristiques sont parfaites pour mon usage: 16 In, autant que les direct out de ma table, 8 out pour de la multidiffusion, idéal. La qualité audio est bonne, et pour le prix, la boite semble solide (dommage pas de mise en rack).
MAIS le son a la fâcheuse tendance à "cliquer", façon perte de synchro (???) ou glitch. la fréquence d'échantillonnage a aussi tendance à revenir à 44.1 sans qu'on ne lui demande rien?
Et pour l'instant, silence radio du support!
Sous OSX, avec Reaper ou MAX.
Mauvais dialogue avec la gestion des perif audio sous mac ? En tout cas, difficilement utilisable en studio, et interdit en concert !
quality
features
handling
sound
0
0
Report

Report