seventy years logo
Join Thomann's Anniversary! We award your loyalty with special offers! Get your deals

Ernie Ball Paradigm Phosphor B. ML 12-54

19

String set for acoustic guitar

  • Phosphor Bronze
  • Strings: 012 - 016 - 024w - 032 - 044 - 054
  • Legendary 'slinky' sound
  • Comes with all the benefits of a coated string without the sound and sustain
  • No peeling
  • Plasma treated winding wire for increased corrosion resistance and durability
  • Everlast Nano treatment for unparalleled repellency against oils, sweat and dirt
  • Up to 37% more stretchable than conventional strings
  • Up to 70% less fatigue than conventional strings: New wire drawing process and RPS technology guarantee no fatigue
Available since May 2017
Item number 411312
Sales Unit 1 piece(s)
Strength of the strings 0,012" – 0,056"
Material Phosphor Bronze
£14.20
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Wednesday, 17.07. and Thursday, 18.07.
1

19 Customer ratings

4.4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

11 Reviews

D
in between elixir and d'adario
Dimo 28.12.2018
These strings are brighter and more complex than d'adario and just slightly darker than elixirs of the same composition and gauge. They last more than the d'adarios but less than the elixirs nanoweb. The wound strings feel one gauge lighter than they really are.
sound
quality
0
0
Report

Report

L
Paradigm
Lights 23.01.2019
Beautiful sound and less fret buzz, very comfortable to play.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
NH
Hammer Sound, aber mittelmäßige Haltbarkeit
Nico Happe 27.07.2020
Die Saiten haben einen sehr fetten Sound. Ich hatte sie bisher auf unterschiedlichen Gitarren (000-18, 414ce ltd, Mahagoni Roundshoulder) auf jeder dieser Gitarren war der Sound absolut geil, sehr definiert, brilliant, aber selbst aus der 000 kam ein wirklich schöner Bass. Die Bespielbarkeit ist sehr gut, die Saiten sind aber recht hart für 12er - dafür kann man selbst bei tiefen Stimmungen wie Drop D und auf der 000-18 sogar Drop C (Neon) ziemlich reinhauen, ohne zu viel Slack zu bekommen.
Nun zum Problem der Saiten: Die Haltbarkeit. Der Sound und auch die Bespielbarkeit bleiben nur kurzfristig erhalten. Der Sound war nach etwa 2 Wochen hin. Das passiert natürlich auch bei anderen Saiten, ist aber bei dem Preis schon ziemlich kurz.
Auf meiner 000 war die Gesamthaltbarkeit etwa bei 2 Monaten, bis mir die hohe E-Saite gestern bei einem Gig gerissen ist. Der Sound war wie gesagt zu der Zeit schon nicht mehr großartig, aber ich wollte vor allem Testen, wie lange die Saiten halten, bis sie komplett aufgeben.
Mein Fazit zu den Saiten ist, wenn man beispielsweise für Aufnahmen oder mikrofonierte Gigs eine wirklich top klingende Saite haben will, würde ich sie auf jeden Fall empfehlen. Da sind sie ihr Geld auf jeden Fall wert. Für eine Alltagssaite stimmt aber für mich das Preis-Leistungs-Verhältnis nicht.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Enttäuschend
Tobias46 23.05.2017
Nachdem ich länger mit diesen Saiten gespielt habe, muss ich sagen, dass ich enttäuscht bin. Sie mögen am Anfang zwar richtig gut klingen und auch stabil sein - aber der Klang ist im Nu verflogen und sie hören sich dann nur noch stumpf und öde an.

Bei manchen Gitarren tritt dies früher in Erscheinung, andere sind nicht so sensibel.

Ich habe auch den Eindruck, dass der Prototyp noch besser war als die Seriensaiten, die ich hier bei Thomann bestellt hatte.

Außerdem habe ich nach jedem Spielen dermaßen schwarze Finger wie bei keiner anderen Sorte.

Bei dem Preis ist die kurze Freude am Klang echt ein schlechter Scherz.
sound
quality
1
0
Report

Report