Epiphone Hummingbird 12

7

12-String Acoustic Guitar with Pickup

  • Inspired by Gibson Collection
  • Body shape: Square Shoulder Dreadnought
  • Top: Solid Sitka spruce
  • Back and sides: Solid mahogany
  • Neck: Mahogany
  • Fretboard: Indian Laurel
  • Mother of Pearl Split Parallelogram Fretboard Inlays
  • 6-Ply top binding
  • 4-Ply bottom binding
  • Antique ivory neck binding
  • Scale length: 628 mm (24.724")
  • Nut width: 47.6 mm (1.875")
  • Bone nut
  • Neck profile: Rounded C
  • 20 Frets
  • Pickup: Fishman Sonicore with controls for volume and tone in the sound hole
  • Grover Mini Rotomatic machine heads
  • Colour: Aged Cherry Sunburst
Design Dreadnought
Top Spruce, Solid
Cutaway No
Frets 20
Pickup System Yes
Colour Sunburst
Incl. Case No
Incl. Gigbag No
available since November 2020
Item number 501125
sales unit 1 piece(s)
£638
Free shipping incl. VAT
In stock within 4-5 weeks
In stock within 4-5 weeks

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1
P(
Better than expected
Pat (Belgium) 31.12.2020
This Epiphone Hummingbird 12 string is an absolute wonder. The mahogany makes it sound like a Gibson.
Merci beaucoup
Danke schön
Thank you and Happy New-year
Pat
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
FV
Epiphone Hummingbird 12-String
Flo Vogl 21.04.2021
Ich habe lange mit dem Gedanken gespielt mir eine 12-Saitige Gitarre zuzulegen. Als ich dann die inspired by Gibson Linie von Epiphone entdeckt habe musste ich sofort zuschlagen. Beim Auspacken ist mit aufgefallen dass sie noch besser aussieht als erwartet und beim ersten Spielen nach umfangreichem Stimmen ist klar geworden, dass das genau der Sound ist nach dem ich gesucht habe. Ein großartiges Instrument zu einem angemessenen Preis.
features
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
mu
so soll eine zwölfseitige klingen
mucker uli 27.01.2021
Liebe Thomänner,
erstmal vielen Dank für die schnelle Lieferung. Schon beim Auspacken
wuden meine Augen immer größer. Aber die wunderschönste Optik
ist es ja nicht bei einer Gitarre. Gestimmt, gespielt, überwältigt. Mehr gibts eigentlich nicht zu sagen. Der Kolibri ist toll eingestellt und hat eine traumhafte Saitenlage. Für eine zwölfsaitige musste ich meine Finger erstmal auf butterweich umstellen. Preis-Leistung absolut Spitze. Das zu erreichen könnte anderen schwer fallen. Tolles Intrument. Ich wüsste nicht, wo man Punkte abziehen könnte.
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
rn
Guitare bien conçue
ricky novak 14.04.2021
Bien sûr que ça ne vaut pas la Gibson, mais la qualité de fabrication permet quand même de sortir un son correct merci
features
sound
quality
0
0
Report

Report

YouTube on this topic