Epiphone 1961 Les Paul SG Standard CH

9

Electric Guitar

  • Body: Mahogany
  • Set-in neck: Mahogany
  • Fretboard: Laurel
  • Pearloid trapezoid fretboard inlays
  • Neck profile: SlimTaper C
  • Scale length: 629 mm (24.76")
  • Nut width: 43 mm (1.69")
  • Graph Tech nut
  • 22 Frets
  • Pickups: Gibson BurstBucker 3 (bridge) and BurstBucker 2 (neck) humbuckers
  • 2 x Volume and 2 x tone controls
  • CTS pots and Mallory capacitors
  • Black pickguard
  • Epiphone LockTone Tune-O-Matic bridge with Lock Tone Stop Bar
  • Epiphone Deluxe tuners
  • Nickel hardware
  • Colour: Aged Sixties Cherry
  • Includes case
Available since December 2021
Item number 525231
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Cherry
Soundboard Mahogany
Top None
Neck Mahogany
Fretboard Laurel
Frets 22
Scale 629 mm
Pickup System HH
Tremolo Nej
Incl. Case Yes
Incl. Gigbag No
B-Stock from £689 available
£811
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Free shipping. Delivery by approx. Thursday, 20.06.
1

9 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

6 Reviews

JH
Defective
J Hoeven 30.01.2023
I really wanted to love this guitar. Unfortunately, the headstock snapped off under light finger pressure after 1 week, despite meticulous care. Warranty was declined by Thomann.
features
sound
quality
14
17
Report

Report

T
Epiphone 1961 Les Paul SG Cherry
Tarn 29.01.2022
thanks to the excellent Thomann service the guitar was shipped weeks early-er.

fit and finish
had to give it a four star due to the 7th fret being to high.
otherwise the fret ends, nut, intonation, action (1.5mm), other frets, action at the first fret ... all is perfect.

hardware
toggle switch, tuners, potts, all good quality

sound
burstbuckers sound great

casing
good quality

neck dive is reasonable

if one takes in account the price of the casing, burstbuckers, and other apparel, its cheaper than the next in line Epiphone SG + a two piece body and one piece neck

on a personal not i found the satin finish a bit to dull, buffed the whole guitar lightly by hand.
not to a high gloss, but looks much better
features
sound
quality
9
2
Report

Report

B
Brilliant guitar.
Bassface1 14.02.2023
I wanted to get an SG but didn’t want to spend a large amount on a Gibson. This is a great option as it has Gibson pick ups and and electronic parts inc. pots capacitors and wiring. Sounds great and feels good. Not custom shop quality to but for the money you won’t t do better. A superb value and comes with a nice Epiphone case too.
features
sound
quality
4
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Finde nix zum meckern…
Lotus 08.03.2022
Vorneweg: ich habe schon sehr gute Erfahrungen mit einer limitierten 1960 Les Paul von Epiphone gemacht die auch mit Original Gibson Pickups und entsprechender Elektronik ausgestattet ist. Diese war einige Zeit meine Hauptgitarre, und ist das vom Sound her immer noch.
Allerdings kann ich wegen meines Rückens damit keine Proben mehr im Stehen spielen, weshalb sie bislang von einer PRS se hollowbody piezo abgelöst wurde, auch eine sehr feine Gitarre. Als ich die SG gesehen habe musste ich sie probieren. Ließ mir bei Thomann eine aus dem Lager kommen und hab sie am Ende auch mitgenommen.
Die Verarbeitung ist klasse, habe weder äußerlich noch in den Elektronikfächern irgendeinen Grund zum meckern gefunden außer minimalen Polierpastenresten im 3. Bund die problemlos zu entfernen waren. Beim Testen vor Ort hat mir der Service freundlicherweise noch die Seitenlage angepasst, war mir etwas zu hoch.
Der Sound ist mit den burstbuckern 2&3 sehr ausgeglichen und warm. SG mäßig nicht soviel Tiefgang wie die Les Paul, insgesamt mit etwas mehr höheren mitten und sehr schönen Höhen, die Bässe vor allem auf dem Trubel pickup sehr knackig. In der zwischenposition klingt sie clean schon fast in Richtung einer akustischen, das ist alles sehr sehr brauchbar. Verzerrt besteht keinerlei mulmgefahr, sie bleibt immer knackig und sehr präsent im mix beim aufnehmen, und singt auf dem Hals bei sololines wunderbar, wenn auch anders als die Paula . Live hab ich sie noch nicht benutzt, erwarte aber nix anderes als beim aufnehmen. Beim zurückdrehen des Volumes bleiben die Höhen sehr gut erhalten, treblebleed unnötig.
Am Gurt, ich benutze einen breiten wildledergut ist keine Kopflastigkeit zu bemerken, was mich mehr als angenehm überrascht hat. Hatte bei Thomann einen nylongurt zum probieren auch damit war’s ok. Die Spielposition hatte ich wegen des weit herausragenden Halses gewöhnungsbedürftig erwartet. Ist sie aber nicht, im Gegenteil, ich empfinde sie als sehr bequem, trage meine Gitarren aber insgesamt eher hoch. (Auf bauchhöhe) . Und man kommt auf einem sehr bequemen Hals sensationell gut an die obersten Bünde….
Mit Gurt wiegt das gute Stück exakt 3 Kilo, genau wie die PRS, was, Siehe oben, neben allem anderen definitiv ein kaufgrund war.
Der Koffer ist für die Preislage sehr ok wenn auch das pink des Innenlebens nicht meine erste Wahl gewesen wäre. Die kofferoberfläche ist allerdings gemäß den Erfahrungen mit der Paula relativ empfindlich und wird bald selbst -geaged aussehen…
Ich bin wie bei der Paula sehr angetan und hab jetzt leider ein Problem mehr: welche nehm ich mit zum proben…..
Verdammt….
Im Vergleich zur PRS klingt diese übrigens moderner und etwas aggressiver von den Pickups her. Ergänzt sich eigentlich gut….
features
sound
quality
20
5
Report

Report

YouTube on this topic