seventy years logo
Join Thomann's Anniversary! We award your loyalty with special offers! Get your deals

Electro Harmonix Pico POG Octaver

7

Effect Pedal for Electric Guitar and Electric Bass

  • Octaver
  • The smallest and most powerful compact polyphonic octave generator to date in an ultra-compact housing with additional 3-mode tone control (Tilt, LP & HP)
  • Controls: Sub Octave, Octave Up, Dry, Tone
  • Push Buttons: Filter Mode
  • LED: Effect On/Filter Mode
  • Footswitch: Effect bypass
  • Audio input and output (6.3mm jack)
  • Power consumption: 100 mA
  • Power supply via 9 V DC mains adapter (2.1 x 5.5 mm barrel connector, center negative) - suitable power supply unit: Art.409939 (not included)
  • Dimensions: (W x D x H): 51 x 93 x 51 mm
  • Note: Battery operation is not supported
Available since August 2023
Item number 573029
Sales Unit 1 piece(s)
Effect Types Octaver

Try out the effects live

Test the actual effects in real time with our exclusive technology.

Start Stompenberg
£195
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Thursday, 25.07. and Friday, 26.07.
1

7 Customer ratings

4.4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

sound

quality

5 Reviews

IF
Very nice pedal!
Ivan Fournel 31.01.2024
I really like this pedal. I think it is important to understand it should not be use to pretend your guitar is a bass or a 12 string guitar. Instead if you see the pedal as an alteration of your sound for arpeggios or a solo then it opens a lot of possibilities. You can checkout a test of the pedal in this video I made: https://youtu.be/awLAEUARGsM
handling
features
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
WL
Octaver für Sandberg & Stingray
William Lee 09.12.2023
Bassspieler haben unterschiedliche Meinungen dazu, aber ich spiele manchmal clean und distortion (um eine Oktave höher) zusammen. Mit line selector spiele ich entweder clean oder beides. Ich war mir nicht sicher, ob dieser Octaver die richtige Wahl ist.

(+) es ist klein und passt auf kleines Pedalboard
(+) die Stromversorgung 9V kommt von meiner 22A Powerbank mit Engl Spannungwandler, es saugt die Batterie nicht schnell leer
(+) es verfügt 3 Klang-Modi, die Bedienung ist schlüssig und fein skalierbar
(+) transformiert den sound vom Sandberg und den punch vom Stingray gut

(-) clean in Oktave klingt nicht authentisch zum originalen Sound (Sandberg & Stingray)
(-) Sub octave am Bass klingt nicht überzeugend

Mit dem kleinen Octaver kann man coolen Soundeffekt aufsetzen. Wer aber clean spielt, würde ich lieber nativ direkt vom Instrument spielen.
handling
features
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate nl
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Helemaal top.. alleen heb ik niet alleen stroom
Marieke_Marieke 16.01.2024
Ik heb de Electro Harmonix Pico POC vergeleken met de Electro Harmonix Pico. Qua geluid vind ik de POC echt perfect! Maar ik heb toch een pedal nodig die ik met een batterij kan gebruiken. Met pijn in mijn hart teruggestuurd, ik ga voor de Boss OC-5
handling
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
hm
Pico POG nicht mein Ding
herb m 08.11.2023
In einer Akkustikband für Rock/Country spiele ich teils Kontrabass und teils Westerngitarre.
Manche Bühnen bzw. Locations haben nicht genug Platz für den Bass und dann spiele ich die entsprechenden Parts auf der Gitarre. So etwas wie das Bass9 von EHX wäre dann schon gut. Nun versprach das Nano Pog von EHX :"lässt eine 6-saitige Gitarre wie eine 12-saitige klingen oder verwandele eine Gitarre in einen Bass" sowie "orgelähnliche Klänge".
Das Pico POG sollte das in etwa auch können, dachte ich mir und die Option mit der 12saitigen Gitarre wäre auch gut.
Ich habe es nicht hinbekommen. Mit den höheren Oktaven klang es tatsächlich auch orgelähnlich, meist jedoch sehr künstlich, nur äußerst entfernt an eine 12saitige Gitarre errinnernd.
Gefiel mir nicht.
Die Tiefe Oktave klang nie wie ein Bass oder E Bass, auch orgelähnlich oder wie ein Synthesizer.
Das klang nicht mal so schlecht, aber war nicht das, was ich suchte.
Probiert habe ich mit einer Tayler 214, spaßeshalber auch mit verschiedenen E Gitarren.
So ging das Gerät leider zurück.
Dank an Thomann.
Die Bass9 Bass Maschine probiere ich gelegentlich mal aus, wenn ich bei Thomann bin.
handling
features
sound
quality
2
3
Report

Report