DR Strings Tite-Fit MEH-13

22

Electric Guitar Strings Set

  • Nickel-plated steel
  • Round wound
  • Round core
  • Gauges: .013 .017 .026w .036 .046 .056
available since July 2009
Item number 233330
sales unit 1 piece(s)
String gauge 013 - 056
Strength of the strings 0,013" – 0,056"
Material Nickel Plated Steel
£7.80
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
L
Excellent strings for your electric
LMM 02.08.2013
I only installed these strings to my new Hofner yesterday, so I can't comment on how they might sound once they've been "broken in", but from the first moment of putting them onto the guitar, the improvement in tone has been clear! My guitar's factory strings sounded too weak, muddy and unreliable in tuning when connected to an amp - since changing to the DRs, the sound and playability has improved massively. There's clearly a reason why DR are considered so highly among electric guitarists!
sound
quality
0
0
Report

Report

Y
Cool strings
Yngwie 29.11.2013
Cool strings. I use them for D standard. Fat warm sound.
sound
quality
0
0
Report

Report

A
excellent
Anonymous 06.04.2016
Great quality ! Even when I'm on tour an plays a lot the strings keep resist ! I just need to change them because their too old after 2 months but they never messed up during a playing session. Great !
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
Hammer Saiten!
Parfitt90 23.07.2017
Die Saiten sind für meine Bedürfnisse der Hammer!

Habe mich im Urlaub mal ein wenig mit Saiten und deren Beschaffenheit befasst und bin dann auf die DR Strings 13-56 gestoßen, da ich gezielt nach solch einem Satz gesucht habe.

Aufgrund Ihres Kerns aus Rundstahl haben diese Saiten eine nicht so hohe Biegesteige und sind für ihre Dicke im Gegensatz zu anderen Saiten in der gleichen Stärke sehr angenehm zu spielen und fühlen sich sehr "weich" an.

Für mich persönlich sind die Saiten zu meinem persönlichem Favoriten geworden, da ich ein normales Standard-Tuning spiele, aber dennoch einen harten Anschlag habe und um nicht auf dünnere Saiten ausweichen zu müssen, habe ich mich gezielt für diesen Satz entschieden!

Die Haltbarkeit der Saiten kann man natürlich nicht mit Elixir vergleichen, sind aber im Grunde genommen wie andere Sätze in dem Preissekment.
Des Weiteren haben sie einfach einen wunderbar warmen und ausgewogenen Klang!


Klare Kaufempfehlung!!!
sound
quality
1
0
Report

Report