Customer center login
Country and Language

Doepfer A-174-2

4

Module

  • With two modulation wheels
  • The factory setting is a spring loaded wheel on the left side with bipolar voltage output (i.e. 0V in the centre position, positive voltage in the upper range, negative voltage in the lower range; voltage range approx. -5.5 V ... 0 V ... +5.5 V)
  • The wheel to the right side is without spring and has a positive voltage output (i.e. 0V in the lowest position and positive voltage when operated upwards; voltage range approx. 0...+8 V)
  • For the spring loaded wheel a voltage "plateau" around 0 V is the preset, so the output voltage is always 0 V in a small range near to the centre position
  • Width: 14 HP
  • Depth: 40 mm
  • Power requirement: +10 mA (+12 V) / -10 mA (-12 V)
Width 14 TE / HP
Item number 253212
£67
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
20 Sales Rank

4 Customer Reviews

5 4 Customers
4 0 Customers
3 0 Customers
2 0 Customers
1 0 Customers
5 / 5

handling

features

quality

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Super Controller
Stratoblaster4711 09.03.2019
Ich hatte mir zwei der A-174-2 bestellt, da ich beide nebeneinander an mein Manual montieren wollte. Links ist natürlich ein Poti, das hervorsteht, aber wenn man zwei nebeneinander anreiht, funktioniert es sauber. Als linken Abschluss habe ich eben ein 2TE-Blind-Panel montiert, so kann das nächste Modul direkt angereiht werden. Von der Haptik laufen sie wirklich butterweich und genau, lassen damit sehr genaue Modulationen zu. Eines der beiden Pitchbend, die ja eine Mittelstellung haben, hatte ich die Feder entfernt. So habe ich in meiner Kombination ein drittes Modulationsrad mit einem Pitchbend erhalten.
handling
features
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Modulation auf Rädern
Markus542 16.08.2021
Die Doepfer Modulationsräder sind großartig. Die Oberfläche ist angenehm griffig, sie laufen butterweich, haben jeweils zwei Ausgänge, nehmen nicht allzu viel Platz im Rack ein und kosten auch nicht die Welt. Schön wäre noch eine Vintage Edition in schwarz, die sehen einfach schicker aus und wie jeder weiß, macht die Optik die letzten 23% vom Sound...
handling
features
quality
0
0
Report

Report

Need help?