Denis Wick 5880 Trombone 5BS

12

Mouthpiece for trombone

  • Cup diameter: 25.73 mm
  • Bore: 6.87 mm
  • Small shaft, silver-plated
  • Like the 5BL, only with S-shaft
  • Provides the trombonist with a ML bore trombone the superior sound of a large bore trombone
available since June 2009
Item number 232930
sales unit 1 piece(s)
Cup Depth Medium Depth
Cup Diameter 25,73 mm
Finish Silver Plated
£57
Including VAT; Excluding £8 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1

12 Customer ratings

6 Reviews

LC
Nice Mouthpiece
Laurie C. 12.05.2020
Only played on it for a few days but so far I'm very happy with it. Nice comfy rim & produces a warm sound.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MC
Toller Klang
Michael C. 334 02.02.2021
Ich habe mir das Mundstück gekauft um den Klang meiner "kleinen" Tenorposaune etwas orchestraler wirken zu lassen. Das ist echt gut gelungen. Schöner klang. Spricht auch in der Höhe gut an. Ich habe in dem Zuge auch Mundstücke von anderen Herstellen ausprobiert, aber dieses Mundstück hat mich überzeugt.
quality
response
sound
1
0
Report

Report

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
-D
Gran boquilla
-G54356746- David 05.03.2013
Una boquilla muy muy comoda, no cansa nada.
Muy buen sonido y facil de hacer sonar.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
HD
Prima
Horst D. 27.10.2013
Wie alle Denis Wick Mundstücke sehr gut verarbeitet.Ich vergleiche es mal mit einem 6BS. Der innere Durchmesser ist etwas grösser und der Kessel etwas tiefer. Man braucht mehr Luft. Der Ton wird grösser, voller und auch etwas weicher. Brilliante Anteile sind aber vorhanden und können mit mehr Luftdruck auch verstärkt werden.Also der Ton geht nicht unter. Die hohen Noten sind natürlich mit diesem Mundstück etwas schwieriger zu erreichen. Klingt sehr harmonisch und auf keinen Fall nervig. Mischt sich gut unter die anderen Instrumente.
quality
response
sound
0
0
Report

Report