Customer center login

Dave Guardala Soprano Sax Studio Gold

Mouthpiece For Soprano Sax

  • Dave Guardala "studio" series
  • Gold-plated version
  • Tip opening .74 inches
  • GF ligature and capsule (included)

Further Information

Facing Length 20,00 mm
Tip Opening 1,85 mm
Cap No
Ligature No
1 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4 /5
  • response
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
Im Vergleich mit Studio Handmade und Silver „nur“ Dritter
Günter283, 08.06.2019
Instrument: Yanagisawa CS991, Blätter: Legere Signature 2, Forestone Hinoki MS und M
Klangvorstellung: modern, passend zu Rock, Pop, und auch Jazz.

Nachdem das Studio Silver bei einem Test von 9 Mundstücken für mich klare Nummer eins war, wollte ich auch das Studio Gold und Handmade testen.
Das Gold war in diesem Vergleich das schwächste. Zwar waren die drei klanglich nahezu ident, dh überraschend vielseitig, im Grundcharakter spritzig modern, mit viel Durchsetzungsvermögen, höhenlastig, dennoch aber sehr gut auch sanft zu spielen. Das Gold erwies sich aber als schwierig. Gute Intonation war nicht ganz so einfach, und sowohl die Tiefen als auch die oberen Töne ab ca A bis in die palmkeys erforderten mehr „Mundraumgefühl“ als die anderen Studios. Das soll man nicht falsch verstehen: es war viel leichter zu spielen als manche andere Sopranmundstücke, die ich probiert habe. Aber gegen die Konkurrenz aus gleichem Haus fiel es eben ab.
Ich deute diesen Unterschied als Indiz dafür, dass auch bei der modernen, maschinengesteuerten Herstellung von Mundstücken Toleranzen existieren, die vielleicht weniger hörbar, aber doch deutlich spürbar sind.
Fazit: man sollte immer mehrere Exemplare eines sehr guten und zum eigenen Stil passenden Modells testen, um ein hervorragendes Mundstück zu finden.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£408
Free shipping incl. VAT
Available shortly (2-5 days)
Available shortly (2-5 days)

This item has been ordered with our suppliers and should be in our warehouse in the next few days.

Standard Delivery Times
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-26
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
Mouthpieces for woodwind instruments
Mouthpieces for woodwind instruments
Not all mouthpieces are created equal. Some things you should definitely know!
Online Guides
Saxophones
Saxophones
Saxophones are available in a price range from about €300 to over €4000. Which instrument is suitable for a beginner?
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.