Danmar TKR1035 Tom Kick Riser

6

Tom Tom Kick Riser

  • With this riser, a conventional tom tom can be converted into a lying bass drum
  • For shell sizes from 14" to 18" tom toms
  • Adjustable up to 18" depth
  • Colour: Glossy black
Available since August 2005
Item number 183882
Sales Unit 1 piece(s)
£165
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Wednesday, 3.04. and Thursday, 4.04.
1

6 Customer ratings

3.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

stability

quality

3 Reviews

A
Very Expensive and may not work without serious surgery
Anjiekat 07.11.2019
I was attracted to the TKR1035 as a way to use either the 16inch or 18inch floor toms on my large Mapex drum kit as the kick of a smaller bop/jungle kit for smaller stages / jazz etc.
It is badly designed and did not work at all without radical surgery. It still isn’t very good but it does now work. Given that it is expensive I recommend that you avoid it completely
3
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Besser geht's nicht
Michael1551 30.01.2014
Benutze dieses Teil für ein 16"x16" und !4"x14" Stand Tom. Die Befestigung ist einfach. Zwei Metallene "Finger, die sich jeweils an eine Spannschraube klemmen und mit einer Flügelschraube angepresst werden. Fertig. Das einzige was man bedenken muss,
es sind keinerlei Dornen zum halten auf einem Teppich vorhanden. Das muss also die Fußmaschine übernehmen. Ist aber für mich kein Grund für eine Abwertung. Habe den Kick Riser jetzt bei mehreren Proben und Auftritten Benutzt und bin voll zufrieden. Hatte vorher den Kick Riser von DW.
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
DT
Ausführung und Verarbeitung noch Luft nach oben, dafür zu teuer
Der Tischler 21.11.2022
Habe mir den Danmar TKR1035 aus Mangel an Alternativen geholt, da ich ein 16" TomTom als Bassdrum missbrauchen will.

Der Aufbau des Tom Kick Risers ist simpel und er macht grundsätzlich erstmal, was er soll.
Die 14" tiefe Trommel lässt sich so gerade eben noch montieren, der Abstand zwischen den Hoops dürfte aber auch echt keinen Millimeter kürzer sein.
Die Fußmaschine von der 22" Bassdrum abgeschraubt, an den Tom Kick Riser montiert und der Schlägel landet schön mittig auf dem Fell, so soll es sein.

Meine großen Kritikpunkte sind die nicht vorhandenen Dornen, die das Wandern der "Bassdrum" verhindern und der echt gesalzene Preis, der meiner Meinung nach, für das was man bekommt, zu hoch ist.
stability
quality
0
0
Report

Report