Daddario EJ57

29

5-String Banjo Strings Set

  • Nickel wound
  • Custom medium gauge
  • Loop end
  • Gauges: 011 - 012-013 - 022-011
Available since February 2008
Item number 205520
Sales Unit 1 piece(s)
Diameter 011 - 022
Material Nickel
Ball End No
number of strings 5
£5.60
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 25.04. and Friday, 26.04.
1

29 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

8 Reviews

A
Excellent banjo strings at a great price
Anonymous 16.12.2014
I ordered these to replace the stock strings when I bought a new banjo (my first!). Being new to the world of banjo I wasn't totally sure so picked these out and have been very impressed with how they sound. The tone of my banjo has been vastly improved with the fitting of these strings. I wouldn't hesitate to recommend these strings if you're in the market for some good quality replacements. Easy to fit and tune up, I've had no problems with these strings, they're really good quality and they sound great. For the price, you really can't go wrong.
sound
quality
0
0
Report

Report

I
D'Adddario Quality for the Jo
Ian726 08.10.2014
Another excellent product from D'Addario. Love their Pro-Arte Strings on my guitars, and love these on my Banjo.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Nix für Clawhammer
Anonymous 16.07.2016
Auf der Suche nach dem perfekten Satz Banjosaiten habe ich natürlich auch diese ausprobiert.

Kurzerhand ausgepackt, aufgezogen, angespielt. Die Saiten klingen ein paar Tage (oder Stunden, je nach Intensität des Spiels) lang metallisch, danach bildet sich ein ausgeglichener, klarer Sound. Auch nach 2 Monaten regelmäßigen Spiels klingen die Saiten immer noch mehr als brauchbar, lediglich die Präsenz hat etwas nachgelassen.

Die Finger der linken Hand gleiten ohne Widerstand über die Saiten, zupfen lassen sie sich auch gut. Einzig die 3. Saite ist etwas dünn, sodass man evtl. den Hals des Instruments etwas lockern muss um lästiges Saitenklappern zu vermeiden. Deswegen "nur" 4 Sterne für Verarbeitung.
Da ich hauptsächlich Clawhammer spiele, habe ich die G-Saite durch eine .16er eines Westerngitarrensatzes ersetzt. Seitdem habe ich auch mit Drop-Thumbing keine Probleme mehr.

Fazit: Super Saiten für Bluegrass-Banjospieler, die Scruggs-Picking bevorzugen. Für Clawhammer/Frailing würde ich sie allerdings nicht ohne weiteres empfehlen.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Meine ersten Banjosaiten
Anonymous 25.01.2017
Wie bespannt man denn ein Banjo? War als Gitarrist meine erste Frage, als ich ein gebrauchtes Banjo ohne Saiten in einem Internet-Auktionshaus geschossen habe...so schwer kann das nicht sein, dachte ich. Und in der Tat, es hat funktioniert.

Ich habe mich für diese Saiten entschieden, da sie mir aufgrund ihrer Bewertungen wertig vorkamen und immernoch einen anständigen Preis aufwiesen. Und ja, habe sie nun schon eine ganze Weile drauf, sie halten und klingen so, wie ein Banjo klingen soll. Natürlich bin ich kein erfahrener Spieler, aber seit diesen Saiten ein rundum zufriedener.
sound
quality
0
0
Report

Report