Customer center login
Country and Language

Cornell Romany 10

3
No JavaScript? No Audio Samples! :-(
 
0:00
  • Hazey
  • Jazz
  • Funk
  • Rockabilly
  • Country
  • Prog
  • Resonator
  • Bluesrock
  • Blues-Picking
  • Funk
  • Indie
  • Rock
  • Show more

Tube Combo Amplifier for Electric Guitar

  • 1 Channel
  • Power: Switchable between 10, 1.5, 0.25 and 0.05 W
  • Equipped with 1x 10" Jensen Custom speaker
  • Classic "Tweed" distortion sound - ideal for blues & rock
  • Preamp tubes: 1x ECC83
  • Power tubes: 1x 6L6GT
  • Controls: Volume, Treble, Middle, Bass
  • Instrument input: 6.3 mm jack
  • Dimensions (W x D x H): 457 x 191 x 330 mm
  • Weight: 11.5 kg
  • Handmade in the UK
Speaker size 1x 10"
Power Amp Tubes 6L6
Channels 1
Reverb No
External FX Loop No
Recording Output No
MIDI Interface No
Connection for External Speaker No
Headphone connection No
Footswitch connection No
Incl. Footswitch No
Weight 11,5 kg
Item number 467836
£939
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
80 Sales Rank

3 Customer Reviews

5 2 Customers
4 1 Customer
3 0 Customer
2 0 Customer
1 0 Customer
4.7 / 5

handling

features

sound

quality

F
A Fantastic F-Style Practice Amp
FringleMcDingle 25.05.2021
I can't recommend this amp more for anyone who wants tube distortion at apartment friendly sound levels. The bass can get a little farty when the amp is at maximum attenuation, but this is solved my turning the bass down or using a setting with less attenuation and getting overdrive with a pedal.
handling
features
sound
quality
1
0
Report

Report

G
GUYGOOS 02.07.2019
Beautifull tweedsound. Beware, this comes with a UK electricity plug!!!
handling
features
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Super Tweed
Trasgo 14.05.2020
Nachdem ich nun doch schon des öfteren von der QC der Marke mit der 7 enttäuscht wurde, habe ich mich mal umgeschaut, was es noch so alles gibt. Und es gibt viel, und vieles ist besser. Die Verarbeitung des Cornell ist wunderbar. Hier gibt es keine Resonanzen, kein Brummen, Schnarren etc., nichts ; alles sieht gut verarbeitet aus. Der Sound gefällt mir auch. Lediglich die Abstufung des Power Soaks könntet etwas besser gestaltet sein. Von A bis C tut sich lautstärkemäßig fast gar nichts/wenig. Lediglich die Sättigung nimmt hier zu. Stellung D ist nun aber wirklich leise, fast schon zu leise und auch im Wohnzimmer gut zu gebrauchen. EQ out mag Geschmacksache sein, mit gefällt's. Eine Soundvariante mehr. Alles in allem lohnt es sich wirklich, den Cornell mal anzutesten. Ein schöner, kleiner handlicher Amp mit großem Sound.
Nachtrag: Nach knapp 2 Wochen macht der Kleine immer mehr Spaß. Wirklich, antesten lohnt sich. In einer anderen (englischen) Bewertung war zu lesen, dass der Amp mit UK-Stecker kommt. Dem ist natürlich nicht so.
handling
features
sound
quality
1
0
Report

Report

Need help?