C.G.Conn 52H Bb/F-Tenor Trombone

Tenor trombone with quart valve

  • Artist model
  • Traditional design
  • Dual slide bore: .525 / .547" (13,34 / 13,89 mm)
  • Hole through the F-slide: .547" (13.89 mm)
  • Gold brass bell: 8-5 / 8" (219 mm)
  • Brass outer pull
  • Clear-lacquered
  • Includes Conn 6-1 / 2AL mouthpiece and deluxe wooden case
No JavaScript? No Audio Samples! :-(

Audio Examples

 
0:00
  • Classical
  • Jazz
  • Traditional

Further Information

Open Wrap No
Bell (Material) Gold Brass
Material of the outer slide Brass
Incl. Case / Gigbag Yes
Finish Clear Lacquered

Come up with your own creative bundle and save

If you order this product together with others as part of a bundle, you can save up to 8 % additionally!
C.G.Conn 52H Bb/F-Tenor Trombone + K&M 14985 Trombone Stand +
3 more
Configure bundle now
starting from £1,325
4 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.3 /5
  • response
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Überzeugend mit kleinen Abstrichen
Kleinbrand, 18.02.2012
Auf der Suche nach einer günstigen Posaune habe ich mir auch noch die Thomann SL-36 zukommen lassen. Auch eine Yamaha YSL-448 GE II konnte ich noch zum Vergleich heranziehen.
Der erste Eindruck war, dass diese Posaune im Paket sehr schwer wirkte. Dies war allerdings dem sehr stabilen Koffer anzurechnen. Die Posaunen selbst waren alle gleich schwer. Der schwere Koffer bewirkt aber den einen Stern abzug bei Features.

Nach dem ersten Anspielen war ich sehr überzeugt. Der Klang ist ein Genuss. Tiefen und Höhen sind sehr klar, leise sowie laute Töne konnten mich voll überzeugen. Der weite Klang war Raumfüllend und für meine Ansprüche völlig ausreichend. Vor allem für diesen Preis!
Das Quartventil hat bei mir sehr gut gestimmt. Bei der Yamaha hatte ich das Problem, dass das F und C nicht zusammenpassten, wenn ich vom Ansatz her nicht korrigierte. Das ist bei dieser Posaune so gut wie bei keiner anderen. Zumindest was mich betrifft.
Mir persönlich wäre es aber lieber gewesen, wenn das Quartventil durch eine Stange gedreht werden würde und nicht wie auch bei der Yamaha durch ein Faden, welcher bei der Yamaha manchmal abreißt. Damit ist aber nicht der Drücker des Ventils gemeint, sondern nur direkt die Dreheinrichtung beim Ventil. Das kann man leider nicht auf dem Foto erkennen.

Die Verarbeitung lässt nichts bemängeln.

Wenn man vom Preis ausgeht, ist dies auf jeden Fall ein super Instrument, welches sicher einige teurere Instrumente übertrumpfen kann.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Automatically translated (Show original)
frOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Trombone complet CONN 52H
04.01.2017
Instrument utilisé en orchestre d'harmonie pour jouer des arrangements du répertoire classique, des musiques de films et des standards du jazz; il est donc très polyvalent.
Les notes suraiguës (Boléro) passent aisément ainsi que les notes pédales (Panthère rose) et il peut cuivrer sans trop d'effort.
Le son est brillant, un peu plus clair qu'un Bach et la projection est bonne; la justesse est excellente y compris en utilisant les sourdines.
Puissance sonore satisfaisante pour passer d'un ppp à un fff.
Joué avec une embouchure Bach 6-1/2 AM, l'enroulement fermé a ma préférence par rapport à l'enroulement ouvert de mon précédent trombone.
Le barillet à cordon est très silencieux et a une réponse rapide; la coulisse est facile.
Ce Conn 52H est à recommander aux musiciens amateurs de bon niveau et pour un intéressant rapport qualité/prix.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
C.G.Conn 52H Bb/F-Tenorposaune mit Quartventil
Hajo/Nürnberg, 02.04.2020
Ich spiele Unterhaltungsmusik und sakrale Musik.
Die Conn 52H Tenorposaune mit Quartventil hat eine gute Ansprache und einen recht guten Ton.
Die größte Schwachstelle ist dass das Instrument ergonomisch unzureichend ist.
Es ist äußert schwierig das Instrument locker in der Hand zu halten und zugleich das Quartventil zu betätigen.
Das Quartventil entspricht in seiner Funktion eher einer mangelhaften Qualität.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£1,322
Free shipping and excluding VAT
In stock within 1-2 weeks
In stock within 1-2 weeks

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-26
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
Trombones
Trombones
The trombone is a popular instrument in the brass family, and features in much classical, jazz and popular music.
 
 
 
 
 
video
C.G.Conn 52H Bb/F
1:09
Thomann TV
C.G.Conn 52H Bb/​F
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown exclude VAT and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.