Casio PX-S7000 BK

2

Digital Piano

  • 88 Weighted keys with hammer action - Smart Hybrid Hammer Action Keyboard made of hybrid material wood / resin
  • 400 Sounds
  • 50 Styles
  • Registrations: 96 setups (4 areas x 24 banks)
  • 256-Voice polyphonic
  • Layer and split function
  • Backlit LC display
  • MIDI Record - 2 tracks, 5 songs
  • Audio Record - on USB device
  • Effects: 8x reverb simulator, 8x reverb, 3x surround
  • DSP - presets for individual sounds
  • 25 x Microphone effects
  • 4 x Piano position
  • String and Damper Resonance
  • Open String and Aliquot Resonance
  • Key Action and Damper Noise
  • Metronome
  • 50 x Arpeggiator types
  • Bluetooth audio and MIDI via WU-BT10 Bluetooth adapter, included in delivery
  • Tone Modification via App
  • Compatible with the Casio Music Space App (iOS, Android)
  • 1 x Illuminated pitch bend knob
  • 1x Illuminated control button and 2x EX button
  • Internal flash memory
  • 2 Headphone outputs: 1x 3.5 mm TRS mini jack and 1x 6.3 mm TRS stereo jack
  • 2 Line outs: 6.3 mm jack (L/R + R)
  • Connection for sustain pedal
  • Connection for 3-way pedal (included in delivery)
  • Microphone input: 6.3 mm jack
  • USB to Host (USB-MIDI)
  • USB to Device
  • Power supply via mains adapter (included) or 8x AA batteries (not included)
  • Battery life approx. 4 hours
  • Speaker system: 2x 8 watts + 2x 8 watts (2x 3 watts + 2x 3 watts in battery mode)
  • Dimensions (W x D x H): 1340 x 242 x 102 mm
  • Weight: 14.8 kg - 29.1 kg incl. stand and pedal
  • Colour: Black
  • Includes SP-34 3-way pedal, keyboard stand, felt keyboard cover, power supply, WU-BT10 Bluetooth adapter, music stand and operating instructions
available since October 2022
Item number 551708
sales unit 1 piece(s)
Number Of Keys 88
Hammer Action Keys Yes
Number of simultaneous Voices 256
Number Of Sounds 400
Effects Yes
Speaker Yes
Headphone Outputs 2
Sequencer Yes
Metronome Yes
Master keyboard function No
Pitch Bend Yes
Modulation Wheel No
Layer Function Yes
Colour Black
Color Black
Finish High Gloss
Number of keys 88
Wooden Keys 1
Wooden Keyboard 1
Pressure point simulation 1
Polyphony 256
Keyboard cover 1
Sounds 400
Number of Sounds 400
Arranger 1
Accompaniment 1
Styles 50
Display 1
Weight 14,8 kg
Bluetooth Audio 1
Bluetooth Midi 1
Half pedal possible 1
"Half-pedal" option 1
Included Accessories SP-34 3part Pedal, Stand, Keyboard Felt Cover, Power Supply, WU-BT10 Bluetooth Adaptor, Music Stand, Manual
Audio out 1
Audio input 1
Midi Interface VIA USB
USB to Host 1
USB to Device 1
Size 1340 x 242 x 102 mm
Show more
£2,099
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1
SJ
Casio PX-S7000
Shirgasim Janmammadov 26.01.2023
The sound and design are very nice. It is a great instrument.
handling
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
schick, portabel und sehr komplett
Aloha 02.01.2023
Um im Büro und für den Urlaub ein kleines Piano mitnehmen zu können, bestellte ich mir das Casio PX-S7000 BK.
Eigentlich ist Casio eine Marke bei E-Pianos, die ich bisher nie in Betracht gezogen habe. Ich habe Pianos von Nord, Yamaha etc. und auf das Casio bin ich wegen der Tollen Optik aufmerksam geworden.
Das Piano ist super kompakt, trotz der eingebauten Lautsprecher und sieht super schick aus.
Der Holzständer ist wohl der beste in der ganzen Branche. Super solide, relativ schwer und da wackelt nix. An den Fußende kann man die Beinchen in der Höhe leicht verstellen, um Unebenheiten im Boden ausgleichen zu können.
Die Pedaleinheit wird fest mit dem Ständer verschraubt und die Metalltragarme sind extrem solide, so dass auch hier nix schwingt oder vibriert.
Sounds gibt es ohne Ende in der Kiste. Normale Piano sounds, E-Piano Sounds und eine Vielzahl von zusätzlichen Sounds wie diverse Orgeln, Wah-Effekt, Streicher, Glockenspiel usw.
So viel, dass hier sicher jeder fündig wird.
Die eingebauten Lautsprecher sind brauchbar, hauen einen aber nicht um. Was man sicher in dieser Größe auch nicht erwarten kann.
Wer einen großen Klang möchte muss eben externe Lautsprecher anschließen oder sich Kopfhörer aufsetzen. Aber ich wollte gerade ein Piano haben, bei dem ich nicht immer externe Boxen benötige (wie beim Nord Grand etc.).

Die Tastatur ist für diese Art von Piano völlig in Ordung. Ich habe Sie auf "heavy2" eingestellt und damit entspricht sie in etwa meinem Spielgefühl.

Vom Zubehör ist alles dabei. Ständer, Pedaleinheit, Filzabdeckung, Notenhalterung. Lediglich die Tasche fehlt, die ich mir extra bestellt habe und mit der sich das Piano gut transportieren oder lagern lässt.
P.S.
Durch die Hochglazoberfläche sollte man immer einen "Swiffer" parat haben. Man sieht jeden Fussel. Wie das bei solchen Oberflächen eben ist.
handling
features
sound
quality
4
0
Report

Report