Bosworth Rammstein: Klavier

6

Songbook for Piano

  • 13 Songs by Rammstein arranged for piano
  • Hardcover with open thread stitching
  • With melody line and lyrics
  • Medium difficulty level
  • ISBN 9783865439079, publisher's no. BOE 6337
  • Format: DIN A4
  • 80 Pages
  • Includes CD with demo versions plus piano version of "Mein Herz brennt" (My heart is burning)
Level Of Difficulty Intermediate
With Chords No
WithText Yes
Bonus Audio Yes
Country No
Folklore/Traditionals No
Jazz No
Nursey Rhymes No
Classical Music No
Latin No
Oldies/Evergreens No
Pop No
Rock Yes
Alternative No
Neo Classic No
available since December 2015
Item number 375857
sales unit 1 piece(s)
£33
Including VAT; Excluding £8 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
H
Sleepy terror
Hairybaldy 24.02.2020
This book is amazing! Not as usual amazing songbooks.
Print edition produced very well. Book easily stand opened and not heading to close by self at any moment. Clear white printed sheets, easy to read.
Someone could say it contains sleepy arrangements. This is only matters of taste. For sure, it is not a terror of overdriven distorted guitars. I find it very funny to play this by grand piano.
There is a CD-audio version included. When you are too tired to play hard part or can’t understand some passages it becomes a helping hand.
arrangement
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Hat mich überzeugt.
Anonymous 11.12.2016
Zu allererst: Das Buch besitzt eine offene Bindung, was heutzutage (leider!) bei der meisten modernen Musikliteratur nicht der Fall ist, also hier schonmal ein großes Lob.

Optisch in einem einfachen Schwarz gehalten und mit goldenem Rammstein-Emblem macht es auch ordentlich etwas her.

Jetzt zu den Noten: Meiner Meinung nach sehr gelungen, die Songs sind alle als solche wiederzuerkennen und sind dennoch relativ simpel zu spielen.

Man sollte allerdings beachten, dass die Stücke als Begleitung arrangiert wurden. Mir persönlich gefallen sie aber auch ohne die Lead-Stimme (welche natürlich trotzdem auch mitabgedruckt wurde).

Mein persönlicher Favorit bis jetzt; das Stück "Klavier" ;).

Die beiliegende CD ist ganz nett, man kann sich damit auch überprüfen, falls man sich mal nicht sicher ist.

Erwähnen sollte ich an dieser Stelle zudem, dass ich eigentlich kein großer Rammstein Fan bin. Die Klavier-Arrangements haben mich aber letztendlich überzeugt.

Daher klare Kaufempfehlung!
arrangement
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Wunderschönes Album
MichiG 07.09.2017
Ich bin von dem Album absolut begeistert. Die Lieder hören sich extrem gut an ohne dass man den harten Rammstein Sound hat.
Das Liedbuch sehr gut gelungen. Der Einband zum besseren Notenblättern macht das Spielen erheblich angenehmer.
Die Arrangements sind sehr gut spielbar.
arrangement
0
0
Report

Report