Blackstar St. James 50 EL34 H Fawn

3

Tube Amplifier Head for Electric Guitar

  • Power: 50 W
  • Preamp tubes: 2x ECC83
  • Power amp tubes: 2x 6L6
  • 2 Channels
  • Boost switch
  • Controls for bass, middle, treble, reverb
  • Power reduction switch: 50 W / Sag / 2 W
  • Built-in Reactive Load and Cab Rig DSP
  • USB audio
  • XLR cab rig output
  • Serial effects loop with level switch
  • Light brown tolex
  • 90 V to 264 V 50/60 Hz
  • Weight: 6.7 kg
  • Dimensions: 402 x 222 x 214 mm
  • Incl. 2-way foot switch
Available since May 2022
Item number 544151
Sales Unit 1 piece(s)
Power 50 W
Power Amplifier Tubes EL34
Channels 2
Reverb No
Footswitch Yes
B-Stock from £675 available
£777
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Thursday, 29.02. and Friday, 1.03.
1

3 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

sound

quality

3 Reviews

C
Packed with features
Carvito 14.02.2024
My intentions with this amp was to have a home studio recording sollution, but also as a backup amp, for live situations. The homestudiopart is excellent. Sounds great, especially if youre looking for something to just run ur pedals thru into daw and dont like multieffect modelers.

When it comes to live it really dissapointed me. Took it to a gig and on soundcheck it sounded terrible. There was a very high mid tht i couldnt dial away, kept giving me these spikes with really sharp harsch sound.
So unfortunately its getting sent back.
handling
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Für mich der beste Röhrenamp
Anonymous 27.07.2022
Alleine der Cleankanal klingt sowas von edel, man will sich darin baden.
Er lässt dich per EQ auchvnoch ganz effektiv in jegliche Richtung poten ,toll.
Erst jetzt weis ich wie mein Booster und Overdrives wirklich klingen , fantastisch.
Kanal 2 klingt nicht weniger toll.
Sorry , ich bewerte normalerweise nie und bin auch kritisch.
Hab vor dem St James schon einiges zurückgeschickt.
Ich wüsste nicht was an DEM Amp zu kritisieren wär.
Macht riesig Spaß.
handling
features
sound
quality
8
2
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Schicker Amp mit grandiosem Cleansound
Sigii 30.06.2022
Wir sind 2 Gitarristen in unserer Band. Der "andere" bespielt schon ewig einen alten Fender Tweed Headamp mit dazugehöriger 2x12er Box. Das war für mich vom Sound immer das Maß der Dinge.
Diverse Amps kamen und gingen. Nie habe ich das klangliche Nivau des alten Fenderamp erreichen können..

Nun, ganz neu, habe ich mir diesen Blackstar gegönnt. Angeschlossen, die Tele eingestöpselt und im cleanen Chanel einen offenen Akkord angeschlagen. Beim ersten Akkord habe ich sofort gehört "das isser!!".

Was für ein offener, bandbreitiger und organisch warmer Sound. Jetzt nach einigen Spielstunden hat sich daran nichts geändert.

Der Amp ist im Cleanchannel extrem Pedalfreundlich, hat dabei eine unfassbare Frequenzrange (die Tonepotis hab ich rund bei 10Uhr) ..also ordentlich Reserven. Der interne Hall ist warm, unauffällig und passend. Das Volumenpoti lässt sich feinfühlig einstellen. Aber die Hauptsache, der St. James bewegt sich in derselben klanglichen Liga wie der alte Fenderamp!!

Die zusätzlichen Features sind durchweg sinnvoll und einfach gehalten.

Einziger Nachteil für mich ist die fehlende 2te Klangregelung für den Chrunch Cannel. Blackstar bewirbt zwar entkoppelte Tonpotis der 2 Kanäle, ABER die Potis sitzen eben immer noch auf einer Achse, so dass eine eigenständige Anpassung nicht möglich ist.

Egal! Ich bin von dem Cleanchannel richtig begeistert und ja, ich behalte ihn.
handling
features
sound
quality
7
1
Report

Report