Big Fat Snare Drum Josh's Snare-Bourine 13"

3

13" Snare Drum Topper

  • With four tambourin jingles
  • 13 BFSD-SB
  • The Big Fat Snare Drum products were engineered to effortlessly transform any snare drum into your very own vintage, beefy, thumpy 70’s-inspired BIG FAT SNARE DRUM.
  • Lifts your medium to high-pitched tuned snare drum and delivers that sought after, authentic, deep & warm tone
  • With thumb cut out for quick removal
  • Can be placed on top of your existing snare skin
Type Damper Plate
Size 13"
available since November 2015
Item number 374728
£33
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
108 Sales Rank
BC
An innovative product.
Bob C. 18.06.2020
I use this, not on a snare but a Tom. It’s ideal for playing 16th strokes and fattening the sound for Tamla and similar material rather than hats. Just one comment. I thought I was buying a 14” model, which was my mistake so be aware of that when ordering. Recommended.
sonic impact
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Schnelle, Gute Soundoption
LAJackson 16.06.2016
Ich habe einmal die BFSD ohne Schellen und einmal mit - und benutze beide regelmäßig. Einfach auf die Snare gelegt (egal ob schon Moongel auf dem Fell ist oder nicht) und schon hat man einen "tieferen, mächtigeren" Snaresound. Da ich viel leise und unplugged spiele ist für mich natürlich wichtig, dass ich auch im kleinen Dynamikbereich eine gute Ansprache habe. BFSD ermöglicht mir auch das. Egal ob fette HipHop Bühne oder kleine unplugged Kneipe ohne Mikros, ich bin rundum zufrieden und würde es jedem weiterempfehlen, der nach schneller Soundvariation sucht, ohne gleich die ganze Snare zu wechseln.
Verarbeitung ist auch top und lässt sich ganz einfach vom Fell runter nehmen und drauf legen. Auch ein Einsatz mit Trigger an der Snare ist bei meinen Roland Triggern gut möglich. Preis ist gerechtfertigt, wie ich finde!
sonic impact
quality
0
0
Report

Report

Need help?