bam Stage 8010IN E-Guitar Case

1

Case for Electric Guitar

  • Suitable for ST-style models
  • Outer material: Anti-scratch ABS (ultra-resistant monoblock structure)
  • Lining: BAM Direct Injection Foam technology made of very high density polyurethane foam and connected to the outer shell
  • Best protection against strong temperature fluctuations
  • 2 Comfort anti-slip straps with safety carabiner
  • 6 BAM locks (with key)
  • Male/Female-style case edge closure
  • Handle on the side
  • External dimensions: 105 x 40 x 12 cm
  • Weight: 3.6 kg
  • Colour: Black

Internal dimensions:

  • Total length: 100 cm
  • Body length: 41 cm
  • Upper bout: 28.5 cm
  • Lower bout: 33 cm
available since May 2018
Item number 439977
sales unit 1 piece(s)
Colour Black
Cases For ST-Style Guitars Yes
Cases For T-Style Models No
for double cut models No
Cases For V-Style Guitars No
foe semi-hollowbody models No
for single cut models No
Cases For Jazzguitars No
For Other Models No
£333
Free shipping incl. VAT
In stock within 1-2 weeks
In stock within 1-2 weeks

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
JC
Edelteil
Jimi Cool 17.12.2018
Habe am Wochenende mein BAM Case bekommen. Ausgepackt und sofort in begutachtet und getestet
Sehr wichtig für mich ist das Gewicht und das Handling und beide Punkte hat das Case erfüllt ,leicht und nicht kopflastig wie die meisten
eckigen Cases. Was ich auch noch ein großen Vorteil sehe, man kann ihn senkrecht aufstellen, da er dafür Füsse hat und er bleibt auch stehen. Mach dies mal mit einem eckigen Case.
Die sechs Schlösser sind sehr stabil und schliessen sehr gut. Lassen sich sehr gut öffnen. Keine billige Bügelschlösser die nach ein paar mal nicht mehr schliessen. Gitarre liegt pass genau im Case.Kein Wackeln. Es gibt noch einen kleinen Stauraum für Kleinzeug unter dem Hals. Unter der Kopfplatte hat ein Satz Saiten und ein Tuch
super Platz. Habe das mit der Temperatur schon mal getestet. Muss sagen das stimmt, Gitarre hat sich nicht verstimmt. Gitarre bei Zimmertemperatur gestimmt , Koffer gelegt. Zimmer runter gekühlt . Am nächsten Tag aus gepackt und siehe da ,Stimmung war noch okay. Kann diesen Koffer nur empfehlen. Qualität hat ihren Preis.
handling
quality
0
0
Report

Report