Customer center login
Country and Language

Artino CC-620PL Cellocase Pearl 4/4

4

Carbon Composite Cello Case

  • For 4/4 cello
  • Material: Carbon fibre, Kevlar and fibreglass
  • External dimensions (L x W x H): 135.0 x 49.0 x 28.0 cm
  • Weight: approx. 4.0 kg
  • Colour: Pearl

Internal dimensions:

  • Upper bout: 38.0 cm
  • Lower bout: 47.5 cm
  • Body length: 78.0 cm
  • Total length: 125.0 cm
  • Bow length: 75.0 cm
Size 4/4
Weight 4,0 kg
Backpack strap Yes
Hygrometer No
Carrying Handle Yes
wheels No
Item number 336758
£511
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
38 Sales Rank

4 Customer Reviews

5 2 Customers
4 2 Customers
3 0 Customer
2 0 Customer
1 0 Customer
4.5 / 5

handling

stability

quality

B
Very good case
Borodin 14.03.2021
I use this Cello Case for 5 years already, no problems so far. Only one bow holder had unglued from the case. The material is really dense and durable I must say. It's also not that heavy. In my opinion, for this price - it's almost the best you can get.
handling
quality
stability
0
0
Report

Report

R
Stylish and strong
Robfru 18.07.2020
I really like this case. It's light and the cello fits snugly in it. The hardware is strong and well made, and the finish on the case is beautiful. Because of its lightness (4 kg), it has a bit more flexibility than heavier cases and threatens to fall forward when the case is empty. otherwise, I'm very happy with the purchase. Thomann was fantastic to work with - very simple to order, and it arrived in 2 days from Germany! (I'm in New York).
handling
quality
stability
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Pa
Guter Koffer!
Phil aus L. 09.03.2015
Ich habe mir den Koffer gekauft, da mein alter nach nur etwa einem Jahr kaputt gegangen ist. Bis jetzt bin ich mit dem Produkt zufrieden. Es ist verhältnismäßig leicht, lässt sich auch ohne Rückenpolsterung angenehm tragen und macht auch so einen guten Eindruck, den man bei dem Geld doch erwarten dürfte. Wenn er offen steht, ist er ein kleines bisschen wacklig (lässt sich aber verkraften) und der schwarze Abschluss des Vorderteils ist nicht ganz exakt geleimt. Deshalb gibt es bei der Verarbeitung einen Stern weniger. Insgesamt hab ich noch einen abgezogen, da leider keine Notentasche inbegriffen war. Das finde ich persönlich etwas unpraktisch und werde mir da noch mit einem Tragesystem mit integrierter Notentasche helfen müssen. Alles in allem kann ich den Koffer aber weiter empfehlen und hoffe, er hält länger, als der letzte...
handling
quality
stability
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Guter, leichter Koffer
Cellofreund 12.10.2017
mein Cello sitzt etwas prall, daher muss es genau waagrecht eingelegt werde, sonst verkantet es sich. Der Verschluss über dem Cellohals steht etwas über, beim Zumachen des Deckels schiebe ich ihn immer unter den Deckel. Ist aber kein Problem. Für den Preis wirklich gut und sieht schick aus.
handling
quality
stability
1
0
Report

Report

Need help?