Customer center login

AMS Neve 88RLB Preampmodule 500er API

Microphone preamp

  • The 500 series API format
  • Based on the known 88RS module
  • Legendary Neve sound
  • Switchable phantom power (+48 volts)
  • Gain control (+20 to +70 dB for microphones, -20 to +20 for line, 0 to +50 for DI)
  • High-pass filter (31.5 / 50 / 80 / 150 / 240 / 315 Hz)
  • Pad (-20 dB) and phase reverse

Further Information

Pre-Amp Yes
48 V Phantom power Yes
compressor No
limiter No
equalizer No
De-Esser No
other processors No
Rack/Frame No
supplies No

Come up with your own creative bundle and save

If you order this product together with others as part of a bundle, you can save up to 8 % additionally!
API Audio 500VPR + AMS Neve 88RLB Preampmodule 500er API +
2 more
Configure bundle now
starting from £1,659
8 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.8 /5
  • handling
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Erstklassig für Gesang
streamingtheatre, 21.11.2018
Ich hab mir den Neve Preamp hauptsächlich für Gesangsaufnahmen zugelegt. Als Mikro kommt ein Mojave M-200 zum Einsatz. Ich hatte bisher direkt über die Preamps meines Fireface UC aufgenommen und hatte nicht erwartet, das ich dermaßen überrascht werden würde. Der Unterschied ist signifikant. Die Höhen lösen extrem fein auf, ohne harsch zu werden und die Mitten sind gut da, ohne muddy zu sein. Kein Wunder, der Preamp kostet mehr als das Interface. Das gesamte Klangspektrum bildet sich wesentlich runder und organischer ab. Bisher habe ich immer mit dem EQ nachbearbeiten müssen, aber das ist nicht mehr nötig. Insofern hat mir die Investition schon einiges mühseliger Nachbearbeitung erspart.

Die Verabeitung ist top, wie man das bei der Preisklasse erwarten kann.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Neve Sound - pur, modern und vielseitig
GRIMI, 18.02.2020
Sound: Der Sound ist umwerfend, er schmeichelt dem Signal, ohne es in irgendeiner Art negativ zu verändern. Die Färbung ist dezent und nicht mit der eines 1073er Moduls zu vergleichen. Groß- und Kleinmembraner guter Qualität kommen hier zum Glänzen. Der Preamp kam für Aufnahmen von Vocals und akustischen Gitarren zum Einsatz. Der Sound ist detailreich und rund, nie aufdringlich oder scharf.
Bedienung: Exzellent und intuitiv
Verarbeitung: Neve-like, 1A, so sollte der Standard sein, ist es aber leider nicht bei allen Herstellern.
Fazit: Ein Modul, welches man nicht mehr hergeben möchte.
Preis/Leistung: Passt, Profiwerkzeug im kompakten Format
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
dk Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
vellyd !!!
J. Vest , 20.01.2020
Preamp?en er mere "clean" end neve?s 1073er - men har stadig en diskret lækker kolorering af lyden - En god feature er at man kan køre line-signaler - og "D-I"-input igennem preamp?ens trafo . - hmmm... det er skisme svært at beskrive med ord hvordan den lyder - men jeg jeg MEGET begejstret !!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Bester 500er Preamp den ich kenne
Schnalfi, 06.09.2018
Sauber, aber nicht clean; Mojo ja, dezent ? aber niemals klebrig oder überzerrt.
Soundmässig klasse. Fast auf einer Stufe mit den Ost-Modulen wie MV 810/2, obwohl hier nur ein Übertrager drin ist. Dafür aber im praktischen 500er Format.
Großartiges Teil. Allerdings sehr mässig verarbeitet.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£644
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-30
FAX: +49-9546-922328
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.