Ampeg Pf-500 Portaflex Bundle

Bundle offer comprising

Ampeg PF-115HE Portaflex

  • Ampeg PF-115HE Portaflex Bass Cabinet
  • Components: 1x 15 "ceramic Eminence LF speaker and 1" HF compression driver with L-pad volume control
  • Resilience: 400W RMS into 8 ohms
  • Frequency response (-3 dB): 50 Hz - 17 kHz
  • Lowest usable frequency (-10 dB): 35 Hz
  • Sensitivity: 99.5 dB SPL @ 1W / 1m
  • Max. SPL: 125.5 dB
  • Connections: 2x Jack
  • Dimensions (H x W x D): 584.20 x 533.40 x 355.60 mm
  • Weight: 20.40 kg
  • Vintage Portaflex flip top design
  • Black diamond tolex
  • Vintage B-15 Front reference

Ampeg PF-500 Portaflex

  • Bass Head
  • Power: 500W into 4Ω, 300W into 8Ω
  • Dual JFET precursor
  • Class D amplifier
  • Variable compressor
  • Controls for gain, bass, mid, treble and volume
  • Mid-tone control: 5-position
  • Ultra hi/lo boost
  • Balanced direct out (XLR)
  • Pre / post EQ option
  • -40 dB pad
  • Ground lift
  • FX loop with adjustable mix, switchable per foot
  • Audio in (for practice, e.g. with MP3 player)
  • Headphone out, 15dB input pad
  • Mute (switchable per foot)
  • Power amp in
  • Preamp out
  • Tuner out
  • Speaker outputs: Speaker Twist and jack
  • Dimensions (H x W x D): 76.20 x 355.60 x 279.40 mm
  • Weight: 5 kg

pro snake Bass Amp Speaker Cable 1,5m

  • Speaker Cable for Bass Amps
  • Length: 1.5 m
  • Speaker Twist connector - straight mono jack 6.3 mm
  • Cable cross section: 2 x 2.5 mm²
  • Colour: Black
  • Ideal as connection from bass amp to speaker
  • Made in Germany

Not for active speakers

Further Information

Power 500 W
Equalizer 3-Band
Compressor Yes
Limiter Yes
Effects Processor No
External effect loops Yes
Speaker Connector Jack, Speakon
Headphone Output Yes
DI Output Yes
Tuner Out Yes
Rack mount No
13 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.6 /5
  • handling
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
handling
Achtung Schutzschaltung
Stachel, 12.07.2013
· Assumed from Ampeg PF-500 Portaflex
Also über das Teil wurde schon viel gesagt. Super Sound, ordentlich Dampf auf geringes Gewicht etc.
Das Problem mit dem zu lauten Lüfter, was häufig berichtet wurde: Ich würde vermuten, dass Ampeg das gelöst hat. Wenn mein Laptop daneben steht kann ich eher die drehende Festplatte hören, als den Lüfter vom Ampeg. Natürlich ist der jetzt noch neu und unverstaubt. Trotzdem wollte ich diese Info mal mitteilen.
Außerdem wurde ich schon oft gefragt, ob man denn mit so einem kleinen Top, auch einen Fullstack befeuern kann:

1. Warum sollte man nicht?

2. Ich konnte letztens über das Equipment einer anderen Band spielen: Warwick Fullstack: 4*10" + 1*15". Top drauf und los geht es ohne jegliche Probleme. Ich musste bloß während der Mucke immer mal wieder ran und die Lautsärke nach unten korrigieren.

Ich hoffe ich konnte bei einigen noch Zweifel beseitigen. Also für den Preis auf jeden Fall einen Test wert

Korrektur nach etwa 3 Wochen: nun ist auch bei mir das Lüftergeräusch sofort beim einschalten zu hören. Mich stört es jetzt nicht wirklich, aber für Aufnahmen mit Box und allem wäre es vermutlich wirklich störend (Ich nehm immer über DI auf)

Weitere Infos nach 1,5 Jahren: Das Top macht immer noch Spaß. Man liest immer wieder, dass der Amp bei hoher Belastung auch mal aussteigt. Das ist mir tatsächlich vor einigen Wochen passiert. In einem winzigen Club bei gefühlten 40 Grad und folglich hoher Luftfeuchte spielte ich über eine 1x15" Box. Hätte ich gewusst, dass ich damit den ganzen Laden beschallen muss, hätte ich mehr mitgenommen. Ergebnis war, dass ich den Amp zwei Stunden auf Anschlag (!) gefahren bin und er dann plötzlich keinen Ton mehr von sich geben wollte (Fault-Leuchte). Kurzes Aus- und wieder Anschalten brachte ihn wieder zum singen, allerdings bilde ich mir ein, dass er in der abgegebenen Leistung an diesem Abend nicht mehr Konstant blieb. Also: Nicht ewig auf Anschlag fahren, wenn ihr nicht sicher seid, dass der Amp die erzeugte Wärme wegbekommt!

Und noch ein Update ach 2 Jahren: Das Teil ist mir bei einem Open-Air wieder ausgestiegen. Nach ca. 1,5 Stunden, in denen ich den Amp unter guter Last gefahren habe, ist er zwei mal die Schutzschaltung gekommen (Master weiter aufdrehen hat noch einiges an der Lautstärke geändert, als Info für die richtig Technikaffinen). Kurzes Neustarten führte zwar dazu, dass ich weiterspielen konnte, allerdings musste ich ihn dann doch etwas drosseln. Gespielt hab ich über 2 Markbass-Boxen, konnte also die ganzen 500 Watt abrufen. Leider muss ich mittlerweile sagen, dass dieses Manko nicht klar geht. Dementsprechend kann ich hierbei leider keine Kaufempfehlung mehr ausstellen.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
handling
Klasse Amp, zu lauter Lüfter
kuhbrille, 18.02.2012
· Assumed from Ampeg PF-500 Portaflex
Der Amp ist klasse. Punkt! Einzig der Lüfter nervt. Wobei, wenn man spielt, ist er nicht zu hören. Nur in den Pausen oder bei sehr leisen Stücken säuselt er den Hintergrund voll. Ansonsten, klanglich und von der Leistung her das, was ich mir vorstellte. Ich setze ihn ein mit nem 5-er Musicman und nem 4-er Cort A-Bass.

Macht Spaß ;-) Mir gefällt vor allen Dingen die Ultra Low Taste. Auf Knopfdruck den Sound komplett geändert. Und zusammen mit dem PF-115HE ein schöner runder Sound, der auch im kleinen, sehr halligen Proberaum klar und angenehm bleibt. Den eingebauten Compressor nutze ich nicht, da ist mein EBS Compressor doch ne Ecke besser.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
handling
AMPEG Sound leicht gemacht
Bassbear, 14.11.2011
· Assumed from Ampeg PF-500 Portaflex
Durch Amplitube SVX-Erfahrungen habe ich den Ampeg-Sound schätzen gelernt, insbesondere meinen Lieblingssound SVT-4PRO. Klasse, dass Ampeg jetzt leichte digitale Amps baut, beim PF-500 entspricht die Bedienung(mit Ausnahme eines Graphiq Equalizers) dem PRO-Boliden. Weil ich den Amp immer zu Sessions mitnehmen wollte war die Entscheidung für das 5kg schwere Teil einfach. Die ganz positive Überraschung war dann der Sound schon mit einer Portaflex PF-115HE-Box, eben einfach AMPEG !! Schade nur, dass Ampeg keine passende Tragetasche liefert,
die Lösung dafür war dann ein gut gefütterter Mixerbag von Rockbag.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
handling
Praktisch aber mit Einschränkungen
Kai302, 22.07.2012
· Assumed from Ampeg PF-500 Portaflex
Leicht, kompakt und relativ guter Sound, wenn nicht bei hohen Lautstärkeeinstellungen doch ein relativ hoher Rauschanteil und leichtes Brummen vorhanden wäre. Das können andere Hersteller wesentlich besser für gleiches Geld. Klangvielfalt ist schon beeindruckend, allerdings klingt ein leicht angezerrter Sound hier nie so schön, wie mit echter Röhrenstufe. Der Lüfter ist Lautstärkemäßig als grenzwertig zu bewerten (Können andere Hersteller auch besser).
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£666
Free shipping and excluding VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
Test Report
 
 
 
 
 
Online Guides
Bass Amps
Bass Amps
Everything could be so easy, since all you want is to amp up your bass, right? This guide will provide you with an overview of what's available in the bass amp world!
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown exclude VAT and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.
(3)
Recently Viewed
Roland FP-30X BK

Roland FP-30X BK; Digital Piano; 88 keys PHA-4 keybed with Ivory Feel; Sound engine: 12 SuperNATURAL Piano tones, 20 E-Piano tones and 24 other tones; max. polyphony: 256 voices; Bluetooth Audio (V3.0) and Bluetooth MIDI (V4.0); build-in speaker system (two...

Recently Viewed
Audient iD14 MKII

USB-C Audio Interface 24 bit / 44.1 - 96 kHz, ADC dynamic range: 121 dB, DAC dynamic range: 126 dB, 2 x Audient Class A console microphone preamps, 2 Combined mic / line inputs: XLR / jack combination socket,...

Recently Viewed
Roadworx Microphone Arm

Roadworx Microphone Arm, microphone desk arm with cable management, cables with a diameter of up to 8mm can be attached to the underside of the arms with a clip system, aluminum construction, locking central hinge, 3/8 "thread connector with 5/8"...

(1)
Recently Viewed
Kali Audio IN-5

Kali Audio IN-5; Active near field monitor; 3 way system with coaxial midrange/tweeter; 5" woofer; 4" midrange; 1" soft dome tweeter; power: 160Watt (80/40/40Watt Tri-Amped); frequency range: 39Hz - 25kHz; max. SPL: 112dB; EQ for adjustment to the location; connectors:...

Recently Viewed
Freeway Switch 5B5-02 Black & White Tip

Freeway 5B5-02 Black & White Tip, 10-way blade switch, direct replacement for ST-Style switches, no modification necessary, specifically designed for HSH guitars 2 banks, the lower bank delivers five humbucker combinations (including neck + bridge and including humbucker + single...

Recently Viewed
Electro Harmonix Nano Metal Muff Distortion

Electro Harmonix Nano Metal Muff Distortion; Effects Pedal; Intense, aggressive sound especially for modern Metal Styles; the 3-Band EQ offers a wide tonal range; The Noise Gate eliminates unwanted Noise when you stop playing; compact Footprint; Controls: Vol, Gate, Dist,...

(5)
Recently Viewed
iZotope Tonal Balance Bundle CG 2

Plug-in Bundle Crossgrade from any paid-for iZotope-/Exponential audio product to Tonal Balance Bundle, Professional software tools for producing, mixing and mastering, Supported formats (64-bit): VST 2/VST3/AU/AAXnative/NCP, System requirements: Windows 7 (64-bit), Mac OSX 10.11.6 - 10.14.4, paid-for and registered...

(1)
Recently Viewed
Zoom Am7

Zoom Am7, mid-side stereo microphone for Andriod devices; USB type C connection; 90º / 120º / M-S mode switchable; max. SPL: 120dB; resolution: 44.1kHz / 16Bit, 48kHz / 16Bit; for creating videos, podcasts, vlogs and more; two modes: audio and...

Recently Viewed
Lehle P-ISO

Lehle P-ISO; Isolator and DI box, no signal loss or hum; High-Impedance Lehle Transformer HZ; suitable for balanced or unbalanced signals; Passive, no need for a power supply; galvanically isolate devices to prevent ground loop hum, also use as a...

(1)
Recently Viewed
Rode VXLR Pro

Rode VXLR Pro; Plug adaptor with transformer and power converter; TRS mini jack (3.5mm) to XLR3M; integrated voltage converter from phantom power (12 - 48V) to plug-in power (4V); for connecting VideoMic, VideoMic GO, VideoMicro, VideoMic Pro, VideoMic Pro+, VideoMic...

Recently Viewed
Decksaver Pioneer DJ DJM-S11

Decksaver Pioneer DJ DJM-S11 - for Pioneer DJ DJM-S11; Protects against dust, dirt, liquids and shocks; Milky transparent surface; High quality; Made of polycarbonate; Dimensions (LxWxH): 27,20 x 43,00 x 3,5 cm, Weight: 0,5 kg

Recently Viewed
Zaor Miza 88 Flex Wengé Grey

Zaor Miza 88 Flex Wengé Grey; studio desk with 19" rack and keyboard tray; offers space for computer monitors (2 x 30"), keyboard, mouse, DAW controller, monitor controller etc.; 2x 4U 19" racks and central drawer; extendable tray, height adjustable...

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.