Customer center login

Allparts Vintage-style Bass Bridge

Vintage-style bass bridge

  • Nickel
  • "Threaded rod saddle"
  • String spacing: 57.15 mm

Further Information

Colour Nickel
Design Bridge, Fender-Style
Amount Of Strings 4

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Allparts Vintage-style Bass Bridge
51% bought this exact product
Allparts Vintage-style Bass Bridge
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£21.50 Add to Basket
Fender Hi Mass Bridge IV Brass
15% bought Fender Hi Mass Bridge IV Brass £28
Harley Benton Parts Bridge Bass 4-String CH
8% bought Harley Benton Parts Bridge Bass 4-String CH £8.40
Fender Vintage Bass Bridge
8% bought Fender Vintage Bass Bridge £50
Gotoh 203B-4 C Bass Bridge
5% bought Gotoh 203B-4 C Bass Bridge £26
Our most popular Bass Bridges
10 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.4 /5
  • quality
Total
quality
Perfect replacement for a Fender style bass
Theobald, 28.07.2021
You want the Fender sound on your jazz or precision bass without spending money on the Fender brand ? This bridge is for you !

Pros:
+ well built
+ sounds as the original
+ much cheaper than a Fender original

Cons:
- not a Fender original if you are repairing/upgrading a Fender bass

Perfect replacement on my Squier bass from 2007 (with a bent bridge !). I also installed it on my home-made 61 style jazz bass. I don't think I will ever buy a Fender again...
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
es Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
puente muy estable
Barberena, 03.02.2020
y no modifica el sonido original del bajo
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
Bon rapport qualité prix
M911 , 02.10.2019
Très bon produit
Monté sur une Squier Précision, pas de problème particulier pour le montage, il se fait naturellement sans avoir à repercer de trous.
Pas de vibration contrairement à celui d'origine.
Tout va bien suite aux réglages nécessaires effectués après le remplacement.
Bon rapport qualité prix
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
Klassische Vintage Bridge für Precision und Jazz Bässe
mulhofa, 15.02.2020
Ich hab die Allparts Vintag-style Bass Bridge gekauft, da ich mir einen Precision Bass im 60ties Look (Cremefrabener Body, Dunkles Toritoise Pickguard, etc. ...) aus Einzelteilen zusammengebaut habe.

Bisher habe ich immer Brücken von Kluson oder das baugleiche Modell von Göldo verwendet, wenn ich Reiter mit Rillen haben wollte. Da ich jetzt eh etwas bei Thomann bestellen wollte habe ich mal die Allparts Brücke ausprobiert.

Die Bücke kommt mitsamt 5 Schrauben. Alles macht einen wertigen Eindruck, aber erstmal muss man die Brücke aus der Allparts-Verpackung herausbekommen. Wer die Verpackungen nicht kennt: Allparts verpackt die meisten kleinen Replacement-Teile auf einer stabilen Pappe liegend, dann wir das Ganze von der Vorderseite mit Plastik eingeschweißt. Bei Poti-Knöpfen ist das halb so wild, aber hier hat es fast eine halbe Stunde gedauert, bis ich auch das letzte Fitzelchen Plastik aus den Federn rausgepult hatte.

Die Schrauben und Bohrungslöcher in der Grundplatte passen 1:1 auf Fender und Squier Bodies - aber das habe ich auch so erwartet. Allerdings ist die Grundplatte der Allpartsbrücke ein bißchen kürzer als Kluson / Göldo ... ebenfalls sind die Schrauben und die Federn auch ein bißchen kürzer. Wenn man also die Intonation / Okatvreinheit sauber einstellen will, so muss man die Reiter bis fast an die vordere Grenze herausdrehen um so die 34" Mensur zu treffen ... dann halten aber die Federn nicht mehr, sie fangen an zu rasseln und die Reiter verrutschen.
Ein weiteres Manko der Brücke ist, dass die Bohrungen, durch welche man die Saiten fädelt recht scharfkantig sind. So beschädigt man leider die neuen, recht teuren Flatwounds und deren Umspannung ... auch wenn man noch so Vorsichtig ist.

Zusammenfassen lassen sich die Vor- und Nachteile:

+ 1:1 passend für Fender und Squier Bodies
+ Tolle Vintage Optik
- Verpackung treibt einen in den Wahnsinn
- VerstelIweg der Reiter grenzwertig für saubere Intonation bei 34"
- Saitendurchführung scharfkantig

Die Brücke ist verbaut und bleibt auch dran, aber das nächste Mal gibt es wieder eine von Kluson.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£21.50
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24