AKG WMS 420 Vocal Set Band D

11

UHF Wireless System

  • Frequency range: Band D (863.100 - 864.900 MHz)
  • Antenna Diversity
  • Use up to 3 frequencies per frequency band in parallel
  • 10 mW transmitter power
  • Low battery warning on the transmitter
  • 9.5" Receiver
  • Detachable BNC antennas
  • Handheld transmitter with dynamic D5 capsule
  • Noiseless On-Mute-Off switch
  • Charging contacts for optional CU 400
  • Operates on 1x 1.5 V AA
  • Outputs: XLR (balanced) and KLI (unbalanced)
Transmission technology analog
Channels Handheld Transmitter 1
Capsule Type Dynamic
Pattern Super Cardioid
Receiver Type Stationary
Frequency 863 MHz
Output XLR
Charging System Optional
Integrated Battery No
available since May 2014
Item number 335561
sales unit 1 piece(s)
Diversity 1
Receiver Width in mm 200 mm
Receiver Height in mm 44 mm
Receiver Depth in mm 150 mm
Frequency from 863 MHz
Frequency to 863 MHz
Receiver Weight in kg 0,4 kg
Transmitting Power in mW 10 mW
Selectable Frequencies 3
Switching Bandwidth in MHz 30 MHz
Frequency Display 1
Removable Antenna BNC
Rackkit Optional
Rackkit (Art. No.) 162414
Antenna Rackmount Kit 176020
Splitter 362647
Show more
£193
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1

Information on the supported frequency ranges

Here you can see which frequencies are supported by this wireless system and the countries in which these frequencies are allowed in the future for wireless applications.

All information is without guarantee
II
Sounds great but...
Ilko Iliev 06.06.2021
It suffers from a short range at times. You need to ensure a clear path and short distance in order to work solid. Otherwise the sound is amazing and it is a very quiet system.
handling
features
quality
0
0
Report

Report

google translate it
Unfortunately there was an error. Please try again later.
r
roby72vasto 10.05.2018
Questo è il secondo microfono dello stesso modello che compro qui Thomann.
SE DESIDERATE UN MICROFONO CHE RIESCE A FARVI PARLARE DA UNA QUALSIASI DISTANZA..ANCHE LA Più IMPENSABILE..ALLORA DOVETE AVERE ASSOLUTAMENTE QUESTO AKG.
ANCHE LA Qualità DELLA VOCE è OTTIMA.
Riesce a farvi spaziare tra le varie tonalità, contrariamente a marche più famose che allo stesso prezzo peccano di perdita di segnale e tonalità troppo chiuse.
Naturalmente io lavoro come vocalist e animatore...il canto è un di più, se siete cantanti professionisti dovreste provarlo.
Se fate il mio lavoro...qualità/prezzo è top!
handling
features
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
ganz anständig
Fridolo 23.01.2020
Am Klang und der Robustheit, auch der Rückkopplungsfestigkeit habe ich nichts auszusetzen. Mit der Bedienung bin ich aber im professionellen Kontext nicht wirklich glücklich: Ein Schiebeschalter mit drei Stellungen für Off - Mute - On. Da das nicht sehr sicher funktioniert, ist dann doch mal öfter die Übertragung ganz aus und braucht ein paar Sekunden, bis sie wieder steht.

Ist für meine Zwecke nicht optimal.
handling
features
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Erfüllt die Erwartungen
Anonymous 19.10.2016
Ich habe inzwischen zwei dieser Wireless-Systeme im Einsatz. Bei dem ersten war nach ca. 1 Jahr die Kapsel defekt. Diese wurde problemlos im Rahmen der Gewährleistungr getauscht. Zum Glück hatte ich es 1 Woche vorm Einsatz getestet und der Fehler ist nicht bei der Veranstaltung aufgetreten.
Die Reichweite ist super, der letzte Einsatz war bei einem Turnier für den Sprecher und die Übertragung war auch über eine Entfernung von ca. 100 m im Freien ohne Fehler. Problematisch können aber andere Systeme werden, die das gleiche Frequenzband benutzen (z.B. beim Einsatz auf einer Veranstaltung mit mehreren Drahtlos-Systmen). Da es noch eines der wenigen freien Bereiche benutzt, kann die Wahrscheinlichkeit hierfür hoch sein. Bitte testen und mit den Kollegen absprechen.
Die Übertragung von Sprache wie auch Gesang (Männer- und Frauenstimmen) ist gut. Für eine Band benutze ich es wenn die 4 Kanäle des AKG Tetrad nicht ausreichen.
Wenn man Kritik üben möchte, wäre es das Rauschen. Dies ist im Vergleich zu teureren System und auch dem AKG Tetrad etwas stärker. Wobei die Reichweite gegenüber letzterem deutlich besser ist.
handling
features
quality
0
0
Report

Report