Ableton Live 11 Standard

8

Audio MIDI sequencer (DAW) (download)

  • Software for composition, intuitive production and live mixing
  • Session view with clips and clip automation and classic track view
  • Comping function for audio and MIDI recordings to create an overall take from several recording passes
  • Parallel editing of linked tracks
  • Dynamic tempo adjustment in real time and automatically based on incoming audio signals
  • Adjustable note probability and velocity values for random changes
  • MPE (MIDI Polyphonic Expression) support
  • Real-time warping and time-stretching
  • Complex warp modes
  • Audio slicing for drum rack or sampler
  • Audio-to-MIDI function
  • Capture allows ideas to be recorded on MIDI tracks later on
  • Group tracks with multiple layers
  • Support for Serato Scratch Live
  • Browser with project tempo preview function
  • Audio resolution up to 32 bit/192 kHz
  • Unlimited number of audio and MIDI tracks
  • 12 send and return tracks
  • Up to 256 audio inputs and outputs
  • Integration of external instruments
  • Instruments included: Simpler, Impulse, Drum Rack, Drum Synths and Instrument Racks
  • 36 audio effects
  • 13 MIDI effects
  • More than 1800 sounds and 10 GB of samples
  • Supports MP3, FLAC and WAVPACK export
System Requirements
  • Format: E-Mail
  • License validity: perpetual
  • Copy protection: Online activation
  • Simultaneous activations: 2
  • Mac OS (64 Bit): from 10.13
  • CPU min.: Intel Core i5
  • RAM min. (GB): 8
  • min Space on HD (GB): 3 GB
  • Display: 1366 x 768
  • Additional System requirements: ASIO-comp. Audiointerface (Windows)
max. Samplerate (kHz) 192 kHz
Max. resolution in bit 32 bit
Hardware In/Outs 256
Audio Tracks Unlimited
MIDI Tracks Unlimited
Instrument Tracks Unlimited
Floating-point Resolution N/A
Pitch Yes
Clip-Matrix Yes
Notation No
Video-Playback No
Surround Support No
Virtual Instruments 5
Effects 42
Library (GB) 10 GB
AAX DSP No
AAX native No
ARA No
Audio Units Yes
VST2 Yes
VST3 Yes
available since February 2021
Item number 514568
sales unit 1 piece(s)
Download 1
Audio Import Formats AIFF, FLAC, MP3, OGG, WAV
Copy protection Online activation
Audio Export Formats AIFF, FLAC, MP3, WAV
Show more
£294
incl. VAT
Available immediately
Available immediately

We can send you a download license immediately once you have purchased this product.

Standard Delivery Times

6 Customer Reviews

H
Their best yet
Hegdog 29.06.2021
So many great new features in this new version of Live. Best price I've see it at is on Thomann too.
handling
features
sound/quality
computer utilisation
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G!
Un must !
Glib ! 21.06.2021
Ableton s'est imposé depuis longtemps comme l'un des meilleurs DAW sur le marché, et la version 11 ne fait pas exception.
Un peu gourmand en ressources mais les nouvelles fonctionnalités sont top.
Quant au service Thomann, juste parfait !
handling
features
sound/quality
computer utilisation
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
TR
Wahnsinn, was damit alles geht
Tina Reich 24.05.2021
Eigentlich habe ich nur etwas gebraucht, um die Stimmen meiner Chöre während Corona zusammen zu fassen und bin zufällig bei Ableton gelandet. Ich war begeistert, dass das runterladen und freischalten der Lizenz so einfach und schnell funktionierte ( hatte mit anderen Anbieter echt teils große Probleme). Das Programm hat direkt mit meiner harware ( wie. z.B. mein Interface) funktioniert, ich musste nichts einstellen- hat mir beim vorherigen Anbieter echt den letzten Nerv geraubt. Obwohl das Programm eher für elektronische Musik und Live- Events als DJ ausgelegt ist, kann ich sehr leicht und in ausreichender Qualität die Audiotonspuren bearbeiten ( für hohe Qualitätsansprüche bei der Bearbeitung von vocals benötigt man zusätzliche Programme). Darüber hinaus ist es ganz fantastisch für Kreativität, Komposition für (fast) alle möglichen Arten von Musik und sogar das Produzieren bis hin zum mastering geeignet- und das auch für Anfänger auf dem Gebiet. Bei den Kompositionen hilft einem, falls man noch keine Kenntnisse in der Harmonielehre hat, die neue Scale- Funktion, die einem alle Töne anbietet, die man "gefahrlos" nutzen kann. Über die Automation kann man sich bei der Bearbeitung der einzelnen Töne elektronisch austoben. Eine erste Anleitung, wie man mit dem Programm arbeitet, ist in Deutsch direkt im Programm hinterlegt und öffnet sich schon beim anschalten automatisch. Um dann gut und schnell alles was man so braucht kennenzulernen, gibt es auch in Deutsch zahlreiche youtube- Videos, die mir vom ersten Midi-Ton über Audio-Aufnahmen, Bearbeitung durch EQ, Compressoren.... sehr geholfen haben. Was ich mir noch wünsche, sind ein paar gute Streicher und Blasinstrumente, die in der Standardversion nicht dabei sind- habe zumindest noch keine gefunden. Das hängt sicher damit zusammen, dass sich dieses Programm eigentlich auf elektronische Musik spezialisiert hat. Aber aufrüsten geht ja immer.
handling
features
sound/quality
computer utilisation
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Super Logiciel
Adrien.ha 02.08.2021
Si ce logiciel est une référence ce n'est pas pour rien.
Il est facile d'utilisation et est bien pensé.
Thomann permet de le télécharger directement après l'achat ce qui est cool.
handling
features
sound/quality
computer utilisation
0
0
Report

Report

YouTube on this topic