Electro Harmonix Metal Muff/ Top Boost

Arvioitu toimituspäivä Torstai, 2.05. - Perjantai, 3.05.
M
Metal Muff w Top Boost – kaikki metallin sävyt samassa polkimessa!
Mtzn 20.09.2013
Itse tein kuukausikaupalla vertailua eri distortion-pedaalien kanssa. Joissakin oli liian vähän gainiä, jotkut kuulostivat liian fuzzimaisilta jne.
Koska omistin jo kaksi hyvää overdrive-pedaalia ja fuzz-pedaalin, halusin
yleispätevän metallipolkimen.

Monet vertailemani distortion-pedaalit olivat minulle aivan liian kireän metallisia, eikä niillä saanut juuri kuin yhdenkaltaista saundimaailmaa. Monet polkimet kuulostivat omaan korvaani hirveän muovisilta, kylmiltä ja digitaalisilta (joskus ehkä ihan tavoiteltavakin saundi?)

Metal Muffissa on periaatteessa KAIKKI distortion-pedaalien ominaisuudet! (paitsi ehkä fuzzimaisuus! No tämähän onkin METAL-muff)

Gainiä löytyy enemmän kuin itse koskaan tarvitsen (mm. vanhemman liiton death-metallia on tullut kuunneltua). Gainin saa myös tarvittaessa pienen pienille rusahtaville saundeille, joskin sellaista saundia hakevien pitää toki ostaa overdrive.

EQ-säädöissä on uskomattoman paljon säätövaraa. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Saat taatusti halajamasi soundikavalkaadin soititpa sitten metallia, stoneria, skeittipunkkia, bläkkistä, hard-rockia, nu-metalia tai grind-corea yms.

Pääpiirteissään Metal Muffin soundi (sääditpä sen sitten ylä/alapäävoittoiseen metallikihinään tai mouruavan sottaiseen doom-riffittelyyn) on lämmin, uskottava ja täyteläinen!

Vaikka kuuluisit yli-kireiden scoop-metallisaundin vihaajiin, löydät siitä huolimatta aivan varmasti tästä pedaalista mieleisesi säädöt, koska tämän pedaalin EQ tekee tosiaan ihmeitä! Samoin tämä on varmasti sinun pedaalisi, jos haet mahdollisimman kirpakan-sihisevän metallista saundia, äärimmäisine säröineen ja tukevine alapäineen.

Olen testannut tuotetta vain kotiolosuhteissa pienellä 20w transistori-Orangella. Treeneissä/keikoilla käytän putkinupin omaa säröä, enkä ole kokenut tarvetta ulkoisille säröpedaaleille.

Rehellisesti sanoen täyden kympin tuote omassa sarjassaan! Äärimmäisen monipuolinen metalli-vehje!

P.S Boost-namiska tuo mukavan lisän pedaaliin!

S
Syöksypatonki78 17.01.2018
Olin etsinyt pitkään hyvää hevisäröä ja tässä se nyt sitten on. Soundit ovat dynaamiset ja erottelevat. Nämä ominaisuudet jäivät puuttumaan edellisissä koeponnistuksissa. Aiemmin minulla oli Digitechin metal master ja myin sen pois, kun soundi puuroutui liikaa. Olen soitellut paljon myös Bossin metal zonella ja mielestäni siinä oli liian diskanttivoittoiset ohuet soundit. Tällä pelillä lähtee kyllä kaikki metallin alagenret, suosittelen!