Boss GT-1000

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Multi effect pedal

  • 32-bit AD / DA
  • 32-bit floating-point processor and 96 kHz sampling rate
  • New BOSS DSP engine, specially developed for audio applications
  • AIRD (Augmented Impulse Response Dynamics) brings BOSS's Tube Logic concept to a digital guitar processor
  • Allows natural integration of external devices
  • Extremely dynamically playable amplifiers
  • Massive selection of effects including BOSS MDP effects such as DD-500, MD-500, RV-500
  • Amplifiers and effects can be interconnected serially and in parallel
  • Fast switching of patches with delay / reverb "carryover function"
  • Innovative stomp box features
  • Easy operation with a large display and 6 assignable switches

10 Footswitches, integrated freely assignable expression pedal and coloured LEDs

  • High-resolution tuner in 2 display modes
  • Mono or polyphonic mode of operation
  • Jack output
  • XLR sub output with independent AIRD selection
  • Loop-in paths for external stereo or mono effects
  • Supports external control via footswitch, expression pedal, MIDI, and USB
  • Bluetooth for wireless editing of iOS and Android devices
  • USB audio / MIDI interface for computer-based recording and editing
  • Dimensions (W x D x H): 462 x 248 x 70 mm
  • Weight: 3.6 kg
Design Floorboard
Tube(s) No
Amp Modeling Yes
Effects Yes
Headphone Output Yes
Direct Out Yes
MIDI Interface Yes
Integrated Expression Pedal Yes
Connections for Pedals or Switches No
Aux-Input Yes
Integrated Tuner Yes
USB-Port Yes
Drum-Computer No
Fås siden Maj 2018
Artikelnummer 431115
Incl. Tuner 1
Expression Pedal 1
Line Out 1
PSU included 1
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Stands out from other modelling pedal boards
HugoJ 19.11.2018
I have owned a number of digital effect boards in the past (Vox's, the G-System, Firehawk HD, Helix). We could talk about connectivity and related matters: Boss' app can only be used on portrait mode on a tablet or phone for some reason, and it's not as easy or intuitive as the one for the Firehawk / Helix. The Desktop software for the GT1000 is fairly decent and a very nice extra. Not perfect either. We could argue back and forth about which one sounds more "organic", which one is more "plasticky". Certainly the Helix might have an edge in that department, although personally that advantage is not as big as to make it the key aspect to prefer the Helix.

So my contribution to the conversation comes in form of the flexibility of sound manipulation. This is something very important to me, and hopefully it's something a few other users might want to know about. This is in fact, the decisive factor on my decision of purchasing this unit, as someone who enjoys sound design, rather than the purity of classic tones. The GT1000 inherits the innovations of the Boss MS3 in terms of signal routing / signal chain. This is a huge deal, because the different in sound is tremendous just by switching the routing. The same simple arrangement of a delay + pitch shifter + reverb can produce a dramatically different sound when you send the signal to the shifter first, whilst you process in parallel towards the delay and reverb, or ANY combination thereby.

This is what makes the GT1000 unique.

I would love it if the footswitches were as big as the G_System.
I would love it if they didn't feel so close together (maybe it's just a legacy of used the G-System for too long).

However, If sound design/innovation is your focus, there's no parallel to the GT1000.
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The Best
Lenahc11 24.12.2020
Possibilities are endless on this Effects pedal, whether you use it in Memory, Manual or Pedal Board mode. The Best!!!!
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Dieses Flagschiff ist eher ein U-Boot
Handgezapft 02.06.2018
Ich spiele seit Jahren meinen alten GT 10. Ich habe auch den GT 100 und den GT 1 schon getestet, jedoch war die Weiterentwicklung für mich kein Quantensprung, deshalb spiele ich nach wie vor meinen alten GT 10. Nun kam also das neue Flaggschiff, ich geduldete mich noch etwas und dann schlug ich zu!
Ha! Ausgepackt, angeschlossen und eingeschaltet. Die Sounds sind ok und viele sind als Grundlage zur persönlichen, klangtechnischen Anpassung wirklich brauchbar. Das Gerät bietet schöne Spielereien und echt amtliche Effekte. Das Stimmgerät ist das Beste, was ich bei solchen Geräten jemals gesehen habe. Das Display hat mich jedoch schwer enttäuscht. Die Größe ist durchaus ok. und die grafische Anordnung der Elemente ist sehr logisch und übersichtlich, allerdings ist es schwarz/weiß. Um zu erkennen, welche Effekte aktiv sind und welcher Signalweg gerade aktuell ist, muss man schon genau hinsehen. Beim Gig ist das eher aussichtslos. Ist monochrom noch zeitgemäß, vor allem in dieser Preisklasse? Man kann im Play-Modus auch nicht erkennen, welche Effekte in das Patch integriert sind und was genau ich über CTR1/2 gerade zu- oder abschalte. Beim alten GT 10 gehen da ein paar Lampen an und aus.
Nun, um tiefer in die Programmierung einzutauchen, nahm ich mir die Bedienungsanleitung (das muss aber unter uns bleiben) und stellte fest, dass der Teil, in dem die genauen Parameter beschrieben sind, nur als Download und nur in Englisch zur Verfügung steht. Für knapp 1000,- ¤ kann ich da echt mehr verlangen! Gut, egal, weiter... Als Nächstes sollte mein Tablet mit dem Ding verknotet werden, da ja Bluetooth an Bord ist. Mein Samsung Tab 2 ist jetzt nicht das schlechteste Teil, aber die App hat einfach nicht funktioniert. Das Gerät wurde gefunden, hat sich auch verbunden, aber dann passierte: NICHTS! Also witzlos, weiter zum USB-Anschluss.
Plug & play sollte hier plug & pray heissen! Nachdem sich nach langem Hin und Her der Treiber irgendwie installiert hat, hatte ich jedoch nur eine eingeschränkte Kommunikation zur Verfügung, was sich so darstellte, dass ich mir zwar alles anschauen konnte, jedoch die Parameter der Patches nicht verändern konnte. Also in den Treibereinstellungen alle möglichen Varianten ausprobiert, NIX! Gut, ich hab ja noch 'nen Laptop. Ums kurz zu machen, "the same procedure!" Auf der Seite von Roland kann man sich den Treiber auch manuell runterladen. Wenn man dann in das Zip-Verzeichnis schaut, ist da von einer Treiberdatei keine Spur, da sind nur ReadMe's drin. Lächerlich! Weitere Nachforschungen haben ergeben, dass das Gerät im Windows nicht richtig migriert wird, daher kann ich es auch im Dateiexplorer nicht sehen, kann nicht in sein Rootverzeichnis gelangen und die Prozedur zum Firmware Update kann nicht durchgeführt werden. Da liegt nämlich schon eins bereit, was bei neuen Geräten ja durchaus üblich ist, um die ersten Bugs zu beseitigen.
Fazit: Ich spiele seit vielen Jahren meinen alten GT 10 und das wird wohl so bleiben.
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Un saut en avant !
ALXFR 21.11.2020
Plutôt que de rentrer dans les détails, voici mon expérience et le pourquoi de mon choix du Boss GT-1000.

Un grand saut en avant pour moi que ce multi-effets ! Je n'avais, jusqu'à présent, jamais été convaincu en terme de son par ce genre d'engin, même si j'en avais déjà eu plusieurs en petit format pour le côté pratique, mais utilisés uniquement chez moi. Pour les concerts, je m'étais toujours tourné vers un lot de pédales d'effets branché dans un ampli à lampes, avec grande satisfaction !
Pourquoi franchir le cap, alors ?
Eh bien parce que je me suis retrouvé à jouer à la fois de la guitare et de l'orgue dans le même groupe et qu'il m'a donc fallu rationaliser tout ça pour minimiser le matériel à transporter à chaque fois.

En pratique, la guitare est branchée sur l'entrée normale, alors que l'orgue est en stéréo (enfin !) sur les prises "Return" des boucles d'effets, placées en toute fin du chaînage virtuel ; seul le looper est placé après. Pas d'effets externes dans les boucles, donc, mais avec tout ce qui est déjà disponible en interne, il y a largement de quoi faire ! Tout n'est pas parfait, bien sûr, notamment la Crybaby à mes oreilles, et il est évident qu'une pédale d'effet individuelle pourra toujours (quoique) mieux faire.
Le système de "stompbox" est très bien pensé et permet de retrouver les mêmes sons d'un emplacement mémoire à l'autre. J'utilise même parfois le looper intégré, bien qu'il soit sommaire.

Les simulations d'amplis sont bonnes, je ne cherchais pas un réalisme absolu mais quelque chose qui s'approche de vrais amplis et surtout qui sonne bien. Je suis servi. Les possibilités de chaînages (trois boucles virtuelles) sont d'une grande utilité et flexibilité, entre mode stéréo ou canal A/B qu'on peut changer d'un simple appui sur un bouton bien programmé.
Côté programmation, d'ailleurs, j'ai adopté un schéma qui se retrouve dans chaque mémoire, avec seulement quelques fonctions qui changent pour tel ou tel morceau, ce qui me permet de ne pas être perdu, tout en m'adaptant au titre du moment.

Côté MIDI, je n'y connaissais rien mais j'ai quand même réussi à m'en sortir et je peux envoyer des commandes à mon orgue Hammond, ne serait-ce que les changements de programme !
Enfin, entre les sorties normales et les sorties SUB, il y a ce qu'il faut pour la scène.

Aucun regret d'avoir acquis ce pédalier GT-1000, les progrès en simulations d'amplis sont considérables et le contrôle du volume est bien plus facile pour le confort sur scène.

Petite mise-à-jour : en plus de l'orgue, je pilote désormais un Boss RC-10R (boîte-à-rythmes et looper) à partir du GT-1000, par câble direct stéréo et par MIDI. Les possibilités sont décidément nombreuses !
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