Yamaha Soprano Sax 7C

6

Mouthpiece for Soprano Saxophone

  • Material: Phenolic resin
  • Tip opening: 1.35 mm

Note: Ligature and capsule not included

Available since July 2017
Item number 418090
Sales Unit 1 piece(s)
Facing Length 0,00 mm
Tip Opening 1,35 mm
Chamber Horseshoe Shape
Material Plastic
Cap No
Ligature No
46 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Friday, 26.04.
1

6 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

5 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
k
einfach zu spielender Allrounder
kazzjeller 13.11.2019
Ich spiel standartmäßig eigentlich ein anderes Mundstück auf dem Sopran (offener, schärfer). Da ich in den letzten Monaten aber nur selten auf dem Sopran gespielt habe, war ich jetzt auf der Suche nach einem einfach zu kontrollierendem Mundstück, das trotzdem noch einigermaßen flexibel ist. Diesen Anspruch erfüllt das 7C voll. Auch wenn ich mal das Sopran einen Monat lang nicht in der Hand hatte, traue ich mich wieder damit auf die Bühne. Eigentlich unglaublich bei diesem Preis!
response
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
Wunderbares Mundstück für Jazz
R.Kunze 16.07.2020
Sehr schöner runder und warmer Klang! Es ermöglicht eine sehr dynamische Soundbreite und einen großen, ausdrucksstarken Ton bei relativ leichter Ansprache! Klasse Teil für wenig Money!
response
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Super surpris
Lisandru 06.05.2022
Impressionné sur la finition pour un bec en plastique.
J'ai trouvé le 7C meilleur que mon S80 F et mon V5 S25.
Même si ils sont très similaires.
response
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Topqualität
Thmiro 28.07.2023
Bin voll zufrieden, spricht sehr leicht an
response
sound
quality
0
0
Report

Report