Thon Rack 4U Live Shockmount

15

Shockmount Amp Rack 19"

  • 4 U Usable height
  • 40 cm Installation depth between rackrails
  • Material: 7 mm multiplex
  • 25 x 25 mm aluminium edges
  • Infinitely adjustable rackrail in front and rear with rubber inserts
  • Every rack-rail is individually cushioned with 5 rubber bumpers
  • Front and rear lids
  • 4 Sprung medium butterfly latches
  • 2 Folding handles
  • 4 Rubber feet
  • Large steel balls
  • Outer dimensions (W x D x H): 57.6 x 58 x 29.4 cm
  • Weight: 11.3 kg
  • Colour: Phenolic brown
  • Incl. fixing material
  • Made in Germany
Available since January 2013
Item number 300279
Sales Unit 1 piece(s)
Formfactor 19"
Construction Type Double-Door
Vertical Height Units 4 U
Internal Depht [mm] 400 mm
Horizontal Height Units 0 U
with display stand No
Rack rail at the back Yes
Service flap No
With Wheels No
Trolley No
Shock Mount Yes
Clasps Butterfly
Material 7 mm Plywood
Colour dark Brown
External Width 576 mm
External Height [mm] 294 mm
External Depht [mm] 580 mm
Weight 11,3 kg
Show more
249 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

15 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

stability

handling

quality

9 Reviews

C
Heavy duty
Cesar593 03.10.2017
This is a very good rack for rackmount material that may suffer impacts while transporting. The shockmount system is very stable and adds important extra protection, by absorbing the impacts. It is very well built, with no flaws. Thumbs up!
quality
1
0
Report

Report

D
D.Man 15.12.2017
Very impressed with this shouckmount case.!! Rack rails on the front and back which is always a plus. Nice rail at the bottom so your items are secured safely and not putting stain on the front panel where it gets bolted on by the screws. Will be buying more of these cases in the future
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Da war schon viel Schönes dabei :-)
Friesemuth 14.01.2019
Nunja - ich brauchte ein Rack für meinen Gitarrenverstärker. Für Röhrengeräte kam für mich nur ein Shockmount Rack in Frage und ...siehe da mit 4HE haben Thomann genau ein Modell im Sortiment :-D

Verarbeitet ist das Rack Thontypisch sehr gut... ich verstehe nicht, wieso man die Gummifüße annieten muss anstatt sie anzuschrauben und dem Käufer die Möglichkeit zu geben unten Bluewheels zu montieren... aber gut. Außerdem haben die Rackschienen an den frei liegenden Schnittkanten ziemlich scharfe Kanten. Hier ist Vorsicht geboten, aber ich habe mich noch nicht verletzt.
Es wurde schon öfter bemängelt, dass das Rack nicht sehr stabil gebaut sei. Jein ...es ist genau so stabil wie jedes andere Multiplex Rack ...aber es wird eben nicht stabiler, wenn man Zeug rein baut, weil die Rackgeräte eben vom "Außenrack" entkoppelt sind ...darum geht es ja bei dem Teil :-P

Zuerst war ich von der Möglichkeit Kontermuttern in den Rackschienen zu ergänze, oder zu entfernen ziemlich angetan. Als mir die Muttern allerdings beim Einbau der Rackgeräte ständig entgegen gefallen sind verflog das recht zügig.
Am meisten hat es mcih aber irritert, dass meine Racksteckdose nur SEHR schwer und für mich auch etwas zu knapp (ich habe mir jetzt einen Power Conditioner bestellt ...so kann man Upgrades auch rechtfertigen) in das Rack passte. Durch das seitlich liegende Stromkabel blieb die Steckerleiste beim Einbau an den extra tiefen Rackschienen hängen und wurde unschön abgeknickt.

Nun sind das alles sehr spezielle Probleme und es gibt ohnehin kein sinnvolles Alternativprodukt - besonders das Shockmount System, was ja ausschlaggebend für den Kauf war ist das bisher beste, das ich kenne - also werde ich das Rack behalten.
Immerhin bekomme ich darin einen Engl Stereo Amp + Rackeffekte + richtige Gitarreneffekte (Stomp Boxes) und die Stromversorgung für all das unter.
stability
handling
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P7
Bon produit!
Pierro 76 20.10.2019
Très pratique pour faire de la scène, je suis maintenant plus serein de balader mes convertisseurs/préamps dans ce nouveau fly. Avec les amortisseurs, la protection contre les éventuels chocs/vibrations du transport est maximal. C'est un investissement qui a le mérite d'être fait lorsqu’on tourne avec du matériel précieux. Bonne construction, produit de qualité, c'est du solide.
stability
handling
quality
0
0
Report

Report