Shure SM 58 Triple stand+cable Set

Bundle offer comprising

3x Shure SM58 LC

  • Dynamic Vocal Microphone with Cardioid Directivity

With its warm, clear sound and frequency response optimised for vocals, the SM58 is a legend among vocal microphones worldwide. The Shure SM58 is a dynamic microphone for lead and backup vocals at live performances, professional audio amplification, and studio recordings.

An integrated, highly effective filter prevents breathing and wind noises, while the cardioid directivity isolates the signal source and reduces unwanted background noise.

The robust design, the tried and tested shock absorber system, and the steel mesh grille ensure that the SM58 always works reliably even in the rough and tumble of everyday stage life. Whether in the open or in a hall, for singing or speaking - the SM58 has been the undisputed number one among professionals all over the world for decades.

  • Optimised frequency response with brightened mids and bass cuts
  • Integrated, effective wind and pop filter
  • Shock absorber system
  • Robust construction, sturdy steel mesh grille
  • Directivity: Cardioid
  • Frequency range: 50 - 15,000 Hz
  • Output impedance: 300 Ohm
  • Sensitivity: -56 dBV / Pa (1.85 mV)
  • Dimensions: 23 x 162 x 51 mm
  • Weight: 298 g
  • Includes microphone bag, microphone clamp and 3/8" reducing thread
  • Suitable windshield: Article no. 135783, suitable replacement mesh grille: Article no. 183069 (both not included)

3x Roadworx Mic Stand Tripod Boom

  • Microphone stand with boom arm
  • Length: ca. 92 to 150 cm
  • Boom arm length : 70 cm
  • Thread: 3/8" and with a 5/8" adapter
  • Weight: 1 kg
  • Colour: Black

3x pro snake TPM 10

  • Professional microphone cable
  • Length: 10 m
  • Black Yongsheng XLR plug (made by Neutrik)
  • XLR male --> XLR female
  • Incl. hook and loop fastener
No JavaScript? No Audio Samples! :-(

Audio Examples

 
0:00
  • Ballad
  • Soul
  • Ballad Male
  • Soul Male
  • Soul Dry
  • Ballad Dry
  • Ballad Male Dry
  • Soul Male Dry
  • Show more

Further Information

Microphone Set For Guitars No
Microphone Set For Drums No
Microphone Set For Vocals & Speech Yes
Microphone Set For Cameras No
Microphone Set For Wind Instruments No
480 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.7 /5
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Shure SM 58 - das meistverwendete Bühnen-Gesangsmikrofon der Welt
DORA Music, 18.12.2010
· Assumed from Shure SM58 LC
Und das hat sicherlich seine Gründe:

1. Die Robustheit. Während andere beim Herunterfallen schneller kaputtgehen, hält das Shure SM 58 die meisten Erschütterungen aus.

2. Der Klang. Es klingt bewusst eine Spur "schärfer" als ein vergleichbares anderes, aber meistens will man das ja so haben, und man braucht nicht so viel am Mischpult herumzuschrauben, um einen durchsetzungsfähigen Gesang zu bekommen.

3. Die Bekanntheit. Jeder kennt es - jeder Sänger, jeder Tontechniker. Es ist kein "Experiment"; jeder hat damit die meisten Erfahrungen; die Sänger wissen genau, wie sie damit klingen, und die Tontechniker wissen genau, was sie tun müssen, um es gut klingen zu lassen.

4. Die Tradition. Schon Mick Jagger hat seit 1965 damit "Satisfaction" und zahlreiche andere Stones-Hits gesungen.

5. Die Vielseitigkeit. Es ist dasjenige Mikrofon, welches zu den allermeisten Stimmen passt. Es kann schon sein, dass bei einigen Sängern ein anderes Mikrofon besser passt; aber ein Shure SM 58 lehnt selten jemand ab.

Meiner Meinung nach bringt z. B. ein Shure Beta 58 viel besser die tieferen Töne heraus (z. B. tiefes G bei Männerstimmen) als das SM 58. Aber nach wie vor geben die meisten Bands dem SM 58 den Vorzug vor dem Beta 58. (Ich habe tatsächlich insgesamt 75 Technical Rider von deutschen Profi-Bands ausgewertet, um meine Live-Mikros danach einzukaufen.)

Natürlich klingt ein Shure Beta 87, ein Neumann KM 105 oder ein anderes Kondensator-Mikrofon noch "besser" für die einzelne Stimme. Aber auf einer kleinen Bühne, im Gemenge von Gitarren, Bass, Drums, Keyboards fangen sich diese Kondensator-Mikrofone auch leichter Rückkopplungen ein. Und wer hat schon die Bedingungen einer Profi-Fernseh-Bühne?

Fazit: So wird das Shure SM 58 aller Voraussicht nach auch in den nächsten 50 Jahren seinen Dienst auf allen Live-Bühnen der Welt verrichten.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Un micro qui mérite son titre de "légendaire".
Seb F, 29.08.2011
· Assumed from Shure SM58 LC
Je possède ce micro et sa version sans fil (SLX) depuis 2010.
J'ai toujours utilisé ces micros en concerts et en répètes, et niveau robustesse, rien à dire, il peut tomber de 3 ou 4 metres, il sonnera toujours aussi bien, même si la bonnette va finir par se cabosser un peu.
Au cours des concerts dont je me suis occupé (seul ou avec des professionnels expérimentés), j'ai toujours utilisé ces micros pour les chants/choeurs, et les musiciens, tout autant que le public, en ont été ravis.
Niveau son, justement, la restitution est bonne, même si elle n'est pas 100% fidèle à cause sa bosse dans les mediums, qui donne ce rendu caractéristique du micro. Cependant, il s'agit d'une coloration donnée au chant, qui apporte, pour moi, plus de présence et d'énergie dans la voix. (notamment pour chanter du Rock).
Si cette coloration ne vous plait pas, il y a 2 options : l'équalisation, pour atténuer la réponse en médiums, ou bien le choix d'un micro plus haut de gamme, comme un Beta 58A (de chez Shure également), mais qui sera évidement plus cher.
Du côté du "Package", il y a tout le nécessaire dans la boite :
gros serre-cable scratchable pour prendre soin de son XLR, pince micro robuste, et trousse pour transporter ledit micro sans le rayer, l'abîmer.
Je recommande donc ce micro, tant aux amateurs qu'aux professionnels !
Que dire d'autre ?
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
DAS Mikrofon.
MirkoS, 15.11.2009
· Assumed from Shure SM58S
Eigentlich muss man zum SM58 keine Worte mehr verlieren. Jeder, der irgendwie mit Musik zu tun hat, bekommt es eher früher als später mit diesem Mikrofon zu tun. Von mir gibts volle Punktzahl, weil es - auch nach Jahrzehnten auf den Bühnen der Welt - aus folgenden Gründen und insbesondere beim Gesang immernoch einfach DAS Mikrofon ist:

Robust: egal ob beim Sturz aus 2 Meter Höhe oder beim ungeschützten Einsatz im strömenden Regen, die Dinger sind scheinbar nicht kaputt zu bekommen. Ob man die Variante ohne oder mit (dem meiner Meinung nach stabilem & gut verarbeiteten) Schalter bevorzugt, muss jeder selbst einschätzen, ich kann sie jedenfalls sehr empfehlen.

Universell: Auch wenn es eigentlich ein Gesangsmikro ist, wenn jeder hier schreiben würde, was er mit der Mikro schon abgenommen hat, käme wohl eine sehr lange Liste zusammen. Neben den Klassikern wie Gitarren und Schlagzeug habe ich es auch schon für Dudelsäcke, Didgeridoos, diverse Percussion-Instrumente und (aus der Not heraus) mehrere Querflöten abgenommen - bei letzteren und leisen Instrumenten insgesamt empfiehlt es sich, einfach den Korb abzuschrauben. Sieht vielleicht erstmal komisch aus - funktioniert aber super. Natürlich gibt es für alle diese Instrumente auch besser geeignete Spezialmikros. Aber wenn einem die ausgehen, muss man halt auch improvisieren - mit dem SM58 geht dies immer wieder überrachend gut.

Super Klang: Ich treffe zwar immer wieder auch auf Leute, die den Klang als zu mittenlastig empfinden. Fakt ist aber: genau dafür sind Equalizer oder Klangregler am Pult gedacht. Es gibt auch in der zehnmal so teuren Preisklasse kein Mikro, was immer und überall perfekt klingt. Das SM58 macht jedoch in den meisten Fällen auch ohne Eq einen super Job. Keine Übersteuerung bei brüllenden Metall-Sängern, keine "Pustegeräusche" bei Leuten, die beim Sprechen/Singen unbedingt ins Mikro atmen müssen und für alle die - wie ich - oft OpenAir arbeiten: Windgeräusche hört man erst deutlich, wenn das Publikum aufgrund des auziehenden Sturmes sich ohnehin schon in Sicherheit bringt ;-)

Super Preis: Auch wenn Einsteiger und Anfänger bei ca. 100,- € für ein Mikro schlucken - es gibt nichts günstigeres, was auch nur ansatzweise ähnlich brauchbar ist.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Une référence!
Krampswill, 28.06.2011
· Assumed from Shure SM58 LC
Bon, je n'apprends rien à personne, c'est LA grosse référence en terme de micro dynamique pour une utilisation live! Je l’utilise depuis des années, et il marche toujours très bien. Il est pourtant tombé pas mal de fois, la bonnette est toute cabossée! Pas un problème, la capsule est très robuste. Je l'utilise également pour mes prises de guitares devant mon ampli en home-studio, en enlevant la bonnette. Le résultat est plus que correct! Bref, il est un peu cher à l'achat, mais c'est vraiment un bon investissement, c'est le genre de micro qu'on garde pas mal de temps! Je ne peux que conseiller cet achat!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
369 €
All prices incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times

Delivery free of charge expected between Tuesday, 18.05. and Wednesday, 19.05.

Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-35
FAX: +49-9546-9223-24
Phone: +49-9546-9223-30
FAX: +49-9546-922328
Online Guides
Stage Vocal Mics
Stage Vocal Mics
There are many vocal microphones that are suitable for stage use, from the cheapest dynamic to the most expensive condenser.
Online Guides
Recording  Choirs
Recording Choirs
Recording choir music is always a challenge, even though it might not seem to be at first.
 
 
 
 
 
Downloads
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in EUR.
1
(1)
Recently Viewed
Line6 Relay G10TII Transmitter

Line6 Relay G10TII Transmiiter, 2,4 GHz plug and play Wireless transmitter for Relay G10 systems or Spider V series from Spider V 60, with internal receiver, audio frequency range 10 - 20.000 Hz, automic frequency setup, 118 dB SPL max.,…

2
(2)
Recently Viewed
Line6 Pod GO Wireless

Line6 Pod GO Wireless; Multi Effects Pedal for Electric Guitar; over 300 effects and models from Helix, M-Series and Legacy products, up to 6 simultaneous amp, cab, and effects models including a looper and a speaker cabinet simulation (Third-Party IR…

Recently Viewed
Harley Benton TableAmp V2 BlueTooth

Harley Benton TableAmp V2 BlueTooth, compact amplifier with great features for play-along and sing-along with streamed music using the integrated Bluetooth feature, ideal for acoustic guitar, ukulele, electric guitar, vocals and music, 30 watt RMS, 1x 5" bass woofer +…

1
(1)
Recently Viewed
Roli Lumi 1 Snapcase Black

Roli Lumi 1 Snapcase Black; sturdy and magnetic cover around the LUMI Keys for a slim and seamless fit; protects the LUMI Keys during transport and storage; easily folds into a stand for mobile devices; dimensions (W x D x…

1
(1)
Recently Viewed
Korg SQ-64

Polyphonic Step Sequencer with 4 Tracks 3 Melody tracks with 8-fold polyphony and 16 patterns of 64 steps each, Drum track with 16 monophonic sub-tracks, 64-Key matrix with illuminated buttons, OLED display, Editing modes per melody track: gate, pitch…

Recently Viewed
SSL 500-Series SiX Channel

Solid State Logic 500-Series SiX Channel; Channel Strip; with SuperAnalogue mic preamp and 5-way LED indicator; +48V phantom power; with phase and HPF switches; separate instrument/line input on front panel with Hi-Z switch (1MO); switchable 2-band EQ with bell and…

Recently Viewed
Arturia Pigments 3

Arturia Pigments 3 (ESD); virtual synthesizer; four sound engines with variable sound sources; Harmonic Engine with up to 512 partials; Wavetable Engine with a total of 164 wavetables; Utility Engine with sub-oscillator and two noise sample layers; Jup-8 V4 low-pass…

Recently Viewed
Lewitt LCT 140 Air Matched Pair

Lewitt LCT 140 Air Matched Pair - 2 matched small diaphragm condenser microphones, polar pattern: cardioid, frequency range: 20 Hz - 20 kHz, sensitivity: 14.6 mV/Pa, -36.7 dBV/P, max. SPL: 135 dB, low-cut: 80 Hz (12 dB/oct), pad switch: -12dB,…

Recently Viewed
Rode VideoMic Me-C

Rode VideoMic Me-C; condenser directional microphone; suitable for Android devices with USB-C connector; integrated USB type-C plug; 1/2" condenser capsule; polar pattern: cardioid; front pickup angle: 90°; sturdy aluminium housing with ceramic coating; built-in microphone preamplifier with DA converter (24Bit…

3
(3)
Recently Viewed
Alesis Nitro Expansion Pack

Expansion set for Alesis Nitro Mesh Kit Consist of 1x 10" One-Zone Pad and 1x 08" ON zones Tom Pad, Includes necessary rack clips, cymbal holder, L-rods and cables

Recently Viewed
IK Multimedia UNO Synth Pro Desktop

Analog synthesizer Paraphonic analog synthesizer with step sequencer, arpeggiator and effects section, Three wave morphing oscillators with PWM, sync, frequency and ring modulation, dual state variable filter with 24 modes, amplifier, Original OTA filter from the UNO Synth as…

Recently Viewed
Sennheiser MKE 400 MKII

Sennheiser MKE 400 MKII - condenser camera microphone, polar pattern: supercardioid, integrated windscreen, internal suspension, frequency response: 50 Hz - 20 kHz, switchable sensitivity: -23 / -42 / -63 dBV / Pa, max. SPL 132 dB SPL, 2 - 10V…

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.