Pyramid 075 Single String bass guitar

24

Single string

  • For electric bass
  • Thickness 075
  • Stainless steel
Available since November 2005
Item number 187649
Sales Unit 1 piece(s)
Strength of the strings 075
Material Steel
7,40 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Wednesday, 17.04.
1

24 Customer ratings

4.4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

7 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
JR
Für 8-/9-Saiter ideal
JS Rivulet 08.04.2020
Ich verwende die Saite als 8. Saite einer Ibanez RG-9 Neunsaiter, gestimmt auf ein E eines 4-Saiter Basses.
Ich bin derart zufrieden mit dieser Lösung, dass ich seit jeher nur noch die Pyramid Basseinzelsaiten für meine 9er kaufe - sehr brillanter und knackiger Sound (zB für Slapping).
Langlebig ist sie auch, wenngleich der Sound natürlicherweise nach einigen Wochen anfängt abzudumpfen (ich habe keinen aggressiven Handschweiß, wer solcherlei hat, lieber beschichtete Saiten kaufen). Aber das Problem hat man glaube ich bei allen (Bass-)Saiten.
Kaufempfehlung, auch Preis-Leistung Top, und Made In Germany :-)

BTW: Pyramid bieten auf ihrer Homepage auch an, maßgeschneiderte Saitensätze anzufertigen.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Prima
Hecke 05.05.2020
Als Ersatzsaite bestellt, aber sicherlich demnächst als ganzer Satz auf einem Fender Bass in Classic Rock Umgebung. Klingt ausgewogen und präzise!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
PK
Super corde
PA Krauzer 11.05.2020
Elle s'accorde vachement bien
sound
quality
0
0
Report

Report