Perantucci Tuba Mouthpiece PT-48+

3

Mouthpiece for Tuba

  • Heavy shell version with heavy outer cup
  • Cup Ø 32.5 mm
  • Full, deep funnel shape
  • Rim: 8 mm
  • Flat with sharp inner rim
  • Bore: 8.3 mm
  • Large mouthpiece with broad, voluminous sound
  • Weighty and full of character
  • Suitable for brass players with strong lips
  • For medium or wide CC and Bb tubes
  • Low height, despite a large cup
  • Silver-plated
Available since July 2017
Item number 418458
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Depth deep
Cup Diameter 32,50 mm
Finish Silver Plated
98 €
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Saturday, 30.03.
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Für mich perfekt!
Tuba-Pinguin 29.03.2021
Ich spiele seit mehr als 30 Jahren ein Parantucci PT84-Mundstück auf meiner F-Tuba und habe bisher für mich nichts besser Passendes gefunden. Auf der Suche nach einem B-Tuba-Mundstück habe ich 5 verschiedene Perantuccis ausprobiert. Das PT 48+ war optimal für mich, Super leicht Ansprache und großer Ton. Ich gebe gerne 5 Sterne auch wegen der guten Verarbeitung und Qualität. Die Größe eines Mundstücks muss allerdings ganz individuell passen.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
genau mein Ding
TubaEddie 26.12.2019
ich habe viele Mundstücke ausprobiert, das PT 48+ ist für mich das beste
quality
response
sound
0
0
Report

Report