Pearl 14"x6,5" Free Floating Bronze

4

Snare Drum

  • Size: 14" x 6.5"
  • Free Floating Bronze
  • FTPB-1465
  • Drum shell material: 1.2 mm phosphor bronze
  • Chrome hardware
  • Die cast hoops
  • FT-65 Free floating lugs
  • No holes in the hardware parts ensure unimpeded shell resonance
Available since May 2014
Item number 337479
Sales Unit 1 piece(s)
Die Cast Hoop Yes
Hammered Shell No
Diameter 14"
Depth 6,5"
1.066 €
Free shipping incl. VAT
On request
On request

For this product the supply situation is currently uncertain or our supplier has not yet provided us with an expected delivery date for this product. Kindly contact us for further information on the availability.

Standard Delivery Times
1

4 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Top Snare
Chriswas 07.01.2018
Ich spiele diese Snare seit gut einem Monat. Bin total begeistert. Ich habe aber gut 3 Wochen nach dem richtigen Sound gesucht. Nachdem ich ein Remo Emperor X Coated drauf gezogen habe, war ich zufrieden. Obertonreich bei hoher Stimmung aber nicht zu viele Obertöne. Sie ist aber definitiv nicht leicht zu stimmen.
Ja, sie ist relativ teuer aber dafür bekommt man eine Snare bei der man innerhalb 3 Minuten den Kessel wechseln kann. Weder sind die Stimmböcke an den Kessel gebohrt, noch hat der Kessel ein Luftloch, was den Sound insgesamt sehr wuchtig macht, mit langem Sustain natürlich.

Verarbeitung ist sehr gut, jedenfalls von außen, der Kessel innen ist nicht ganz sauber "genäht", was aber für mich kein Problem ist, da ich ja nicht andauernd in den Kessel schaue.
Der Snareteppich lässt sich leicht heben und wieder lösen.
Allgemein macht die Snare einen soliden Eindruck.
Im Studio mit Mikrofonen habe ich sie leider noch nicht getestet, ich habe sie mir aber geholt weil mein Idol Ray Luzier sie spielt und Live klingt sie einfach nur geil, also würde ich schätzen so wird sie auch mehr oder weniger über Mikrofonen im Studio klingen.

Also das Geld was es mir Wert.
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
pearl free floating snare
Anonymous 14.04.2016
die snare hat alle erwartungen erfüllt sie hat mehr durchsetzungskraft wie eine messing oder metallsnare
sound
quality
1
0
Report

Report