Paiste 18" PST8 Reflector Med. Crash

18
100% comparable cymbal sounds recorded with our exclusive Cymbot

Crash Cymbal

  • Size: 18"
  • PST8 Series
  • A wide, voluminous crash basin
  • A pleasant and clear overall sound
  • A fast-responding live crash that can be used for all music styles
  • The cymbals of the PST8 Series are produced with the same legendary B8 bronze that is also used in the 2002 series
  • Traditional hand hammering and a unique reflector finish characterise this series
Available since March 2012
Item number 278819
Sales Unit 1 piece(s)
Hand Hammered Cymbal Yes
Finish Brilliant, Glossy
Alloy B8 Bronze
146 €
Free shipping incl. VAT
In stock within 6-8 weeks
In stock within 6-8 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

18 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

6 Reviews

A
Great quality!
Anonymous 02.03.2015
I own 3 Paiste crashes and I love them.
I use this for metal and rock and It sounds great; really bright and clean and not too loud.
The quality of these crashes is what really amazes me, I've been hitting on the 16" for almost 10 years now and it's still perfect.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Guter Sound für den Preis
Drum_Chrischi 14.12.2019
Nach langer Überlegung und von deutlich „schwereren“ Paiste Alpha-Becken kommend bin ich insgesamt sehr zufrieden und würde jedem das Becken empfehlen, der auch Abseits von harten Rock-Grooves ein breites Klangspektrum wünscht. Von moderater bis hin zu hoher Lautstärke gibt das Becken einen guten Sound ab.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
j
Gran sonido
jaferlap 09.07.2018
La relación calidad / precio es espectacular, un gran sonido fuerte pero sin avasallar , perfecto para rock , pop y a demás son bonitos..
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Für Anfänger
Loschi 01.07.2023
Zu sehr darf man sich nicht auf die Soundfiles vom Handy verlassen. Das habe ich aber bezüglich der PST8 Serie getan. Selbst schuld würd ich sagen un das mit 20 Jahren Erfahrung. Der weise Schlagzeuger spielt sein Becken im Geschäft an um das beste für sich zu finden "Punkt!"
Sound: Leider ist dieses Becken für meine Erwartungen an die Preisklasse echt zu langweilig. Also, ein zu prägnanter Unterton (ein gong) der sich durch die gesamte Anschlagsdynamik zieht. In leichtem Anschlag stärker. Im starken Anschlag schwächer.
So sehr man es versucht, es "öffnet" sich einfach nicht. Es klingt nach einem Crash, ja, aber explodieren wird es erst wenn man es aus dem 10. Stock fallen lässt. Die 2 Sternebewertung für den Sound ist hart, aber ich Vergleiche hier Z Custom, AAX und - Custom Sound mit Paiste PST8.
Es klingt nicht "schlecht", aber zum Vergleich: die alte 302 Paiste Serie war deutlich ausgereifter. Von der PAiSTE 302 hatte ich ein 18" crash Ride was sich soundtechnisch tatsächlich zwischen AAX Xplosion und A-Custom Medium Crash bewegte. Ich will nicht sagen, dass ich enttäuscht bin, nur kann ich dieses Ding nur für Anfänger mit viel Taschengeld empfehlen, da es wirklich sehr schön aussieht, sehr sauber gearbeitet ist und sicher seine Stärken im Verbund mit anderen PST8 Kollegen hat.
sound
quality
0
0
Report

Report