Mesa Boogie 5U4G Tube

7

Rectifier Tube

  • Bulbous shape
  • Height without pins: 122 mm
  • Diameter: 50 mm
Available since September 2003
Item number 164688
Sales Unit 1 piece(s)
Preamp Tube No
Power Amplifier Yes
Matched No
Number Of Tubes 1
29 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Thursday, 25.04.
1

7 Customer ratings

4.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Warum eigentlich Originale Boogie Röhren??
Hellboy04 17.10.2009
Also ich hab nen 16 Jahre alten Dual Rectifier, noch mit zwei Kanälen, und über die Jahre hab ich so einiges an Röhren erlebt und verlebt.

Zuletzt waren die Gleichrichterröhren fällig! Man hat es am immer schwächer werdenden Druck bemerkt, der ja eigentlich für den Boogie bekannt ist. Also auf zum Techniker meines Vertrauens. Er diagnostizierte die beiden 5U4G als Übeltäter. Er hatte keine Original Mesa Röhren da, also andere rein. Fazit: viel besser aber nicht wirklich gut, zumal eine Röhre leicht "klingelte". Da ich ja nun wußte wie, weshalb, warum, bestellte ich hier einfach zwei neue Mesa Röhren, reingedengelt und siehe da, da war es wieder!!

Tja, die Leute von Mesa haben recht wenn Sie auf Ihre Röhren so bestehen!! Deswegen Originale Boogie Röhren!!!! Mir kommt nix anderes mehr rein!! Das gilt auch für die 6L6 Endstufenröhren!!!!! Rock on!!
quality
2
1
Report

Report