Meinl Pure Alloy 20" Medium Ride

3
100% comparable cymbal sounds recorded with our exclusive Cymbot

Ride Cymbal

  • Medium
  • Size: 20"
  • Pure Alloy Series
  • Finish: Traditional
  • Machine high-tech hammering
  • Versatile cymbal with a clear and powerful yet warm sound
Available since January 2017
Item number 405813
Sales Unit 1 piece(s)
Hand Hammered No
Finish Regular, Traditional
Alloy Bronce
315 €
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Wednesday, 17.04.
1

3 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
e
Fein und vielseitig
einrad62 12.06.2018
Zunächst: bin eher Anfänger. Dennoch hat mich mein altes Ride genervt: Es schaukelt sich auf und dröhnt. Es ist eher etwas zum Draufhauen. Ich wollte ein "musikalisches" Becken, eher was für Jazz. Bin daraufhin, zugegeben, in einen anderen Laden und habe viele Becken durchprobiert. Der Kauf war also schon mit Überlegung und Testen. Und ich war sofort vom Meinl begeistert. Es ist unglaublich vielseitig: Am Rand mit der Stockschulter angespielt ist es ein großes Crash, fast ein Gong mit viel Volumen und tiefen Tonanteilen. Nach den ersten 4 cm wird es zur Mitte hin immer trockener, schaukelt sich niemals auf, die ganz tiefen Tonanteile verschwinden, ohne dass es schrill wird, das Spektrum ist ausgeglichen. Die Stockdefinition und Ping sind großartig. Auch innerhalb der Glocke sind Differenzierungen möglich. Es klingt sehr sauber und klar und bleibt immer präzise, was allerdings auch präzises Spiel erfordert. Kein Instrument zum Lärmen, sondern eine klangliche Schönheit.
Die Verarbeitung ist, soweit ich das beurteilen kann, einwandfrei. Es scheint sehr präzise maschinell gefertigt zu sein.
sound
quality
1
0
Report

Report