Marantz Pro PMD-602A

5 Customer Ratings:
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.2 / 5.0
  • handling
  • features
  • sound
  • quality
5 written ratings
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
2-Kanalmixer und Vorverstärker
Dieter Fröhling, 03.06.2018
Eine Empfehlung aus dem Video-DSLR Lager. Man schraubt es unter die Kamera (Oder den Käfig) und koppelt es mit optionalen (oder man hat die eh) Klinkenkabeln an die Kamera. Mithören des Kameratons natürlich möglich. Was für die direkte Tonaufnahme mit "guten/besseren" Mikros spricht sind die XLR Buchsen mit P48 Unterstützung. Kein weiteres Gerät notwendig.
Ist recht stabil und ein Metallgehäuse. Kabel nur an der linken Seite (von hinten) das Anschlußfeld.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Automatically translated (Show original)
frOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Très bien
Bruno Tréca, 14.06.2018
Ce produit est tout à fait adapté comme mixette pour pouvoir gérer 2 microphones sur ma caméra grand public. cela me permet de faire une prise de son de bonne qualité lors de mes interviews
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Marantz Pro PMD-602A
TRACK24, 03.10.2019
Das Gerät ist ein reiner Vorverstärker für phantomgespeiste, aber auch andere Mikrofone um diese an eine DSLR anschließen zu können. Vom Aufbau durchaus durchdacht, erfüllt das Gerät aber leider meine Erwartungen an den Rauschpegel nicht. Bei einer digitalen Aufnahme ist auch ein minimales Rauschen ein No-go. Da müßte ich jede Audiospur mit Izotope nachbearbeiten. Also geht das Gerät zurück.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
es Automatically translated (Show original)
esOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Muy buena calidad de sonido
vAP tHE fVCK, 11.06.2019
Un aparato que tiene todas las caracteristicas que buscaba. un 10 en relacion calidad/precio.

Pros: funciona perfectamente en todos los ambitos.
Contras: La ruleta para agarrar la camara encima no me gusta, se podrian ingeniar una opción mejor.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Obler, 12.12.2017
Da ich gerade auf der Suche nach einem Gerät, mit dem ich den Ton meiner DSLR (Canon 80D) zu einem günstigen Preis ein wenig zu verbessern kam das Marantz PMD-602A gerade richtig.
Ich wollte allerdings nicht zu einem der Rode Videomics greifen, da Mikrofone vorhanden sind, und ein Zoom H4 war für meine Zwecke dann doch etwas zu teuer.

Auf den ersten Blick machte das Gerät gleich einen guten Eindruck. Das Gehäuse ist aus Metal und damit stabil und fest, allerdings auch etwas schwerer. Bei kleineren Stativen sollte man also darauf achten, ob Kamera und Preamp nicht zu schwer werden. Das man den Preamp einfach unten an die Kamera schrauben kann und man die komplette Einheit auf zusammen an einem Stativ anbringen kann finde ich dabei auch eine sehr gute Sache. Alternativ kann man die Schraube auf dem Preamp abnehmen und man bekommt einen zusätzlichen Blitzschuh.

Auch die Bedienung war von Anfang an klar und selbstverständlich. Allerdings muss ich dabei anmerken, dass die Leuchten für den Limiter permanent an sind, wenn man ihn einschaltet. Das hat mich zu Beginn etwas irritiert und ich hätte es besser gefunden, wenn sie nur dann Leuchten, wenn der Limiter auch tatsächlich im Einsatz ist.

Des weiteren hätte ich wohl auch lieber einen Akku gehabt, anstatt immer Batterien zu wechseln. Oder zumindest eine Anzeige für den Ladestand wäre nett gewesen. So muss man immer ein paar Ersatzbatterien mithaben, da man sonst nicht weiß, wie lange noch Strom vorhanden ist.
Die Akkulaufzeit habe ich nicht akribisch gemessen, mit Phantomspeisung komme ich allerdings auf ca. 10 Stunden (+- 1 Stunde)

Das wichtigste ist aber natürlich der Ton und ich kann sagen, dass damit eine erhebliche Steigerung im Vergleich zu dem verbauten Mikrofon vorhanden ist. Allerdings war das ja auch die Mindestanforderung. Meiner Meinung nach ist das Gerät relativ Rauscharm, wobei es bei einem höheren Gain doch etwas hörbar ist. Ich konnte es allerdings bei mir immer so Pegeln, dass ich in diesem Bereich nie gekommen bin.
Die große Stärke im Vergleich zu einem Videomic ist die Tatsache, dass ich nicht an ein Mikro gebunden bin. Mal kann ich ein Richtrohr benutzen, mal kann ich ein Lavaliermikro einsetzen. Und das ohne, dass ich Ton und Bild im Nachhinein zusammenschneiden muss wie bei einem Zoom H4.
Das kann allerdings auch ein Nachteil sein, wenn man nun beides getrennt voneinander aufnehmen und bearbeiten möchte. Aber dann greift man sowieso schon zu anderem Equipment.

Alles in allem kann ich sagen, das mir der Preamp sehr gefällt. Er ist einfach zu bedienen und erweitert den Ton bei einer DSLR-Aufnahme immens. Ich denke, vor allem Vlogger, die nicht nur ein Richtrohr-Mikrofon benutzen, könnten damit sehr glücklich werden.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report

Marantz Pro PMD-602A

108 €
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-30
FAX: +49-9546-922328
Online Guides
Mic Preamps
Mic Preamps
Microphone preamps, are analogue devices that will remain important even as most other equipment is superseded by digital alternatives.
 
 
 
 
 
test results:
Recently Viewed
the box MBA120W MKII

the box MBA120W - 120W compact powered speaker with integrated MP3 and bluetooth player and UHF ( 863 - 865 MHz) wireless microphone system, 3x inputs for wired sources (microphones or instruments), line out (6,3mm Jack), integrated PSU and rechargeable...

(3)
Recently Viewed
PRS SE Custom 24 BG 35th Anniv

Electric Guitar Limited edition, Body: Mahogany, Top: Maple with flamed maple veneer, 3-Piece neck: Maple, Fretboard: Rosewood (Dalbergia latifolia), Neck profile: Wide Thin, Old School Bird fretboard inlays, Scale: 635 mm, 24 Frets, Pickup: 2 PRS TCI "S" humbuckers,...

Recently Viewed
Mooer GE 250

Mooer GE 250 Amp modelling & Multi Effects, multi-effects pedal, 70 high-quality amp models from the Micro Preamp series, 32 different default cabinet simulations (IRs), supports 3rd party impulse responses (IRs, 2048 pts.) in 10 free user presets, 60 drum...

(1)
Recently Viewed
Fender Tone Master Deluxe Reverb

Digital Combo Amplifier For An Electric Guitar 2 Channels: Normal and Vibrato, Power: 100 W - comparable to a 22 W all-tube, Equipped with a 1 x 12" Jensen N-12K neodymium speaker, Controls for channel 1 (Normal): Volume, Treble,...

(1)
Recently Viewed
Tannoy Gold 5

Active Studio Nearfield Monitor 5" Dual Concentric Coaxial System, 0.8" Titanium tweeter with Tulip WaveGuide, 200 Watt Class-AB Bi-Amp, Bass reflex system, Frequency range: 70 - 20,000 Hz, Maximum SPL: 107 dB, Front panel controls for volume and tweeter...

Recently Viewed
the box pro DSX 112

Active Full-Range Speaker High-quality wooden cabinet, 2000 W Class D power amplifier, Contents: 12" woofer and 1" compression driver (1.35" VC), Built-in DSP with 4 presets, Low Cut, Maximum SPL (sound pressure level): 128 dB, Dispersion pattern: H 90°...

(2)
Recently Viewed
Toontrack SDX Death & Darkness

Toontrack SDX Death & Darkness (ESD); expansion pack for Toontrack Superior Drummer 3 (item 419735); produced and recorded at the Sonic Ranch in Tornillo / Texas and at the Antfarm Studio in Aarhus / Denmark by Mark Lewis and Tue...

(1)
Recently Viewed
Audeze LCD-1 Open System

Headphones Open-back design, Circumaural, Foldable, Ear-cushions made of genuine lambskin, Magnetostatic transducers, 90 mm driver, Detachable, double-sided cable (just 1.9 m), 3.5 mm Jack plug with gold-plated plug adapter to 6.35 mm, Sound pressure level: 99dB SPL / 1mW,...

(2)
Recently Viewed
Joyo BSK-60

Joyo BSK-60; Acoustic Amplifier, Rechargeable Battery powered (Battery included); Channels: 2; Power: 60 Watts; equipped with: 10" Speaker/s & 3" HF Driver; Cabinet Construction: Closed; Controls: Guit. Channel: Volume, Bass, Middle, Treble, Chorus, Reverb, Delay, Anti feedback, Mic. Channel: Volume,...

Recently Viewed
Harley Benton TE-40 LH TBK Deluxe Series

Electric Guitar Left hand model, Body: Basswood, Top: Ash, Bolt-on neck: Maple, Fretboard: Pau Ferro, Fretboard radius: 350 mm, 22 Frets, Scale: 648 mm, Nut width: 43 mm, Dual action truss rod, Pickup: 2 Roswell HAF AlNiCo V humbuckers,...

Recently Viewed
Joyo JGE-01 Infinite Sustainer

Effect Device for Electric Guitar Sustainer, Creates a magnetic field that makes the strings vibrate endlessly, 2 Modes: Normal Sustain, Overdrive Sustain, Dimensions (T x H x W): 80 x 48 x 30 mm, Power supply via 9 V...

Recently Viewed
Presonus Eris HD10BT

Noise cancelling headphones Wireless via Bluetooth 5.0, Closed, Circumaural, 40 mm Driver, Frequency range: 20 - 20000 Hz, Impedance: 16 Ohm, Easy volume and track navigation control, Calling functionality with built-in microphone, Detachable cable, Battery life up to 16...

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.