JBL EON715

2

Active Full-Range Speaker

  • Power: 650 W RMS, 1300 W peak
  • Digital Class-D amplifier
  • Equipped with: 15" woofer, 1" tweeter
  • Integrated DSP with colour LCD display and 3-channel digital mixer
  • Dbx DriveRack Inside technology with automatic feedback suppression
  • 8-Band output EQ, adjustable on the control panel or via the universal control app JBL Pro Connect
  • Bluetooth 5.0 audio streaming
  • Frequency range: 60 - 20000 Hz (-10 dB)
  • Maximum level: 127 dB
  • Dispersion pattern (H x V): 100° x 60
  • Inputs: 2x XLR/jack combo socket
  • Outputs: 1x XLR passthrough
  • 36 mm High stand flange
  • 4x M10 rigging points
  • Monitor slope
  • Ergonomic handles for safe and comfortable transport
  • Enclosure material: Plastic with metal grille
  • Dimensions (W x H x D): 382 x 669 x 324 mm
  • Weight: 14.5 kg
  • Matching flying bracket available (not included in delivery)
available since January 2022
Item number 531540
sales unit 1 piece(s)
Weight 14,5 kg
Type Standard
Woofer size 15
Number of woofers 1
Ways 2-Way
Power (manufacturers info) 1300 W
Monitor slope Yes
Inputs 2
Low Cut Yes
Fan No
Housing Plastic
Color Black
Multifunctional Housing 1
Tweeter, 1" and Larger 1
Microphone Input 1
Line Inputs 1
Number of Tweeters 1
Number of Mids 0
SPL in dB 127 dB
Beam angle 100 °
Frequency range (-3dB) from 60 Hz
Frequency range (-3dB) to 20000 Hz
Frequency range (-10dB) from 50 Hz
Frequency range (-10dB) to 20000 Hz
Summary EQ 1
Line Out XLR
Flyable M10
Bluetooth Control 1
Show more
B-Stock from 599 € available
648 €
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Friday, 8.07.
1
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
s
Für diesen Preis überraschend klar bei jeder Lautstärke
simsalonaut 16.06.2022
Ich habe mir 2 715er gekauft, um meine 615er zu ersetzen, und die Unterschiede sind hörbar - in beide Richtungen: Bei voller Lautstärke klirrt nichts und kein Bass verschwindet. Dennoch machen sie für Elektroparties mit mehr als 50 Gästen am meisten Sinn, wenn man sie mit einem Subwoofer paart. Das habe ich mit einem 718S getan und zum ersten Mal in meinem Leben das schöne Gefühl erleben dürfen, wenn man die tanzende Meute sieht und grinsend denkt "Diesem Sound ist absolut NICHTS hinzuzufügen."

Transport und Setup gehen mit den Griffen leicht von der Hand, das Innenleben ist stabil gebaut; die Bluetooth-Regelung von EQ etc. tut ihren Dienst und das Schmankerl, die Box auch allein als simplen Bluetooth-Lautsprecher verwenden zu können, hat mich die Dinger öfter ausm Keller holen lassen, als es der Fall wäre, wenn ich jedes Mal noch einen Haufen Kabel dazuholen müsste. Strom anschließen, Handy verbinden, vom Bass verschoben werden. Sehr schön.
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
m
JBL EON715 überzeugend!!!
mbg1955 24.04.2022
Die defekte Endstufe eines Powermixers musste kurzfristig durch 2 Aktivboxen ersetzt werden. Erstinbetriebnahme der JBL EON715 war problemlos. Die ersten Testergebnisse, Qualität und Verarbeitung echt super - wie von JBL-Lautsprecher gewohnt. Schnelle Lieferung durch Thomann - danke!!
features
sound
quality
1
0
Report

Report

YouTube on this topic