Istanbul Mehmet 18" Ping Ride Traditional

1

18" Ping Ride Cymbal

  • Traditional Series
  • Regular model
  • Clear stick response with a very defined tone
  • The Traditional Series can be played in just about any genre of music
  • The classical concept of this cymbal has proven itself over the years, from the earliest jazz drummers and bebop pioneers all the way to heavy metal and the latest stylistic developments
Available since April 2013
Item number 311865
Sales Unit 1 piece(s)
Hand Hammered Cymbal Yes
Finish Regular, Traditional
Alloy B20 Bronze
B-Stock from 248 € available
268 €
Free shipping incl. VAT
In stock within 3-4 weeks
In stock within 3-4 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
m
Gutes kleineres Ride für leichteren Sound, v.a. kein Dröhnen bei Patterns
markusjs 15.07.2021
Beim Sound merkt man die kleinere Größe und Leichtigkeit klar im Gegensatz zu einem schwereren 20''-Ride. Bei Patterns auf der Beckenschulter gibt es ein klar längeres "Zischen". Wenn man länger drauf spielt, wirkt es schon wie ein schweres Crash, was aber kein Problem für mich ist, mir gefällt der Sound. Es gibt aber vor allem kein sich aufschaukelndes Dröhnen, was bei 20'' oft passiert.
Die Glocke ist eher etwas zu hell / schrill, aber nicht so, daß ich es ersetzen wollte.
Ich habe übrigens noch ein trockeneres größeres Ride zusätzlich im Einsatz. Dieses ist aber mein Hauptride, weil es ganz einfach kleiner ist, und so gut in einen kompakten Aufbau paßt. Es überdeckt kein Tom, und Schulter und Glocke sind näher beieinander.
Wichtig: Für den Preis ist es eindeutig besser als jedes 20''-Ride zu dem Preis. Ganz eindeutig.
sound
quality
0
0
Report

Report