• Wish list
  • Choose your store
    All countries
  • 0

Gottsu Tenor Sepia Tone 7

Gottsu Tenor Sepia Tone 7

Gottsu Sepia Tone mouthpiece for tenor sax Nr. 7, made of a mix of silicon and hard rubber, flat surface table, facing curve, side rail, tip opening 2,4 mm, without ligature and cap

3 customer ratings:

Overall rating
5 out of 5 stars
response
sound
quality
5 Stars
3 Customers

3 customers have given this product a 5-star rating.

Of these, 3 customers have written no texts or given their feedback in another language.

4 Stars
no one
3 Stars
no one
2 Stars
no one
1 Star
no one
Text ratings for this product are available in another language only so far

1 of 1 feedback texts

Automatically translated (Show original)
Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality

Ein wirklich cooles Teil !

Michael L. 405, 21.02.2017
Ich spiele seit ca. 3,5 Jahren ein Sequoia Booster Tenor Sax. Vor 1,5 Jahren habe ich mir einen anderen Sound gewünscht und mir dieses Coole Mundstück bestellt.
Ich spiele das MP mit der Ligatur BG L13 und wahlweise mit einem Vandoren V16 oder einem Rico jeweils in Stärke 2. In der Kombi kommt ein wirklich genialer Sound rüber.
Musiktechnisch bin ich sowohl Bluesig als auch jazzig und Populär positioniert.
Hierbei ist es ein leichtes, sowohl leise und sehr gefühlvolle als auch fetzige Stücke darzubieten.
Die Ansprache ist über den gesamten Tonumfang leicht. Wobei ich sagen muß, das es wirklich auf die Kombination Mundstück, Ligatur und Blatt ankommt!

Aktuell habe ich den Anspruch gehabt, das es eventuell doch noch besser gehen könnte. Daher wollte ich ein Berg Larsen und Otto Link Metall Mundstück mal Gegenspielen.
Was ich in den letzten Tagen auch ausgiebigst getan habe.

Sicherheitshalber habe ich auch Blätter von unterschiedlichen Herstellern mitbestellt.
Rein beim Spielen konnte ich keinen Unterschied feststellen. Daher wurde die Versuchsreihe aufgenommen um dann via Kopfhörer den Unterschied rauszuhören.
Es Ist mir nicht gelungen!
Das heißt nicht das Otto und Berg schlechter sind.
Nein, GOTTSU spielt ganz klar in der gleichen Kategorie!
Egal was ich auch versucht habe...
GOTTSU SepiaTone 7 ist und bleibt meine erste Wahl.

Ich kann wirklich nur jedem empfehlen sich mal mit diesem Mundstück auseinander zu setzen.

Ein kleiner, wirklich nur kleiner, Wermutstropfen ist, das sich in den letzen 7 Monaten eine leichte Graufärbung an der MP Spitze einstellt. Was allerdings nicht wirklich störend ist.
Report review
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
277 €
Price includes VAT and free shipping (where applicable)
Available shortly (2-5 days)
Available shortly (2-5 days)

This item has been ordered with our suppliers and should be in our warehouse in the next few days.

Standard Delivery Times
item number 277251
sales unit 1 piece
available since March 2012
Total rating
response
sound
quality
sales rank
in this category Rank 68
at thomann.de Rank 49793
Share this product
  • Facebook
  • Twitter
  • Email
  • Pinterest
  • Google+
Your Contact People
Phone: +49-9546-9223-26
FAX: +49-9546-9223-24

Further Gottsu items

Offers include 21% Belgium VAT and are valid as long as stocks last. Shipping costs to Belgium are 2,50 EUR, free shipping on orders above 49 EUR. Please click here for international Shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. *RRP = manufacturer's / distributor's recommended retail price in Germany
(1)
(1)
(2)
(1)
(1)
Feedback

Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.

cancel