Gewa Premium Line Solid Top DB 3/4

4

Semi-Massive Double Bass

  • Size: 3/4
  • Violin shape
  • Solid spruce top
  • Laminated back
  • Laminated frame
  • Inlaid purfling
  • Individual tuners made of brass
  • Ebony fingerboard
  • Dark brown, hand-painted
  • Slightly antique
  • Made ready to play in the Gewa master workshops
Available since October 2017
Item number 420923
Sales Unit 1 piece(s)
size 3/4
top Spruce
back Laminated curved
fretboard ebony
machines Machine heads
adjustable bridge No
bag included No
bow included No
1.990 €
Including VAT; Excluding 9,90 € shipping
In stock within 5-7 weeks
In stock within 5-7 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

4 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

4 Reviews

B
Great Bass
Bassman336 15.12.2021
This bass looks gorgeous and sounds good. I had it set up professionally adding adjusters to the bridge plus Thomastik Spirocore strings on it. It has a good resonance, sounds warm, deep and woody! I am glad with the purchase.
sound
quality
1
0
Report

Report

VB
A professional instrument!
Vas Bak 28.06.2023
Eccellent tansport packing, fantastic sound, perfect construction!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
h
Alles TipTop :-))
harry.rampitsch 07.10.2023
Die Musikrichtung in der ich den Bass einsetze ist hauptsächlich Bluegrass, Klezmer und Irish Folk. Und da ich das Instrument viel hin und her transportieren muss habe ich mich für die halbmassive Bauweise entschieden.

Ich habe den Bass vorher nicht spielen können und somit auf Verdacht und anhand der Beschreibung und Bewertungen gekauft. Und ich bin nicht enttäuscht worden. Er hat mit den mitbestellten „Thomastik Spirocore 3/4 Saitensatz für Kontrabass“ einen schönen vollen Klang.

Der Bass ist sehr sauber verarbeitet und sieht im ganzen einfach gut aus und ist für meine Zwecke auch gut eingestellt worden. Einen Besuch beim Bassbauer kann ich mir also sparen. Top :-))


Das setzten des Steges ist auch für Anfänger kein Problem und ausreichend und verständlich beschrieben.

Die Lieferung ging aussergewöhnlich schnell. Nach bestätigten Zahlungseingang stand der Bass bereits nach drei Tagen vor meiner Tür. Von Treppendorf in Bayern nach Splügen in die Schweiz. Da braucht mancher Brief per Post länger wie ich aus eigener Erfahrung weiss.

Daher eine sichere Kaufempfehlung von mir.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Ein gutes Mittelklasse-Instrument
Anonymous 16.01.2023
Ich bin zwar Anfänger, aber die Qualität dieses Kontrabasses geht über die eines reinen Einsteigerinstrumentes hinaus.
Als halbmassiver Bass bietet er in Kombination mit den erstklassigen Spirocore-Saiten, welche ich selbst nachgerüstet habe, einen überdurchschnittlich guten Klang.
Die Saitenlage bzw. der Steg bedurften keiner Nachkorrektur.
Die Verarbeitung und das optische Erscheinungsbild lassen keine Wünsche offen. Eine klare Kaufempfehlung an diejenigen, die einen Kontrabass mit einem sehr guten Preis-/Leistungsverhältniss suchen.
sound
quality
1
0
Report

Report