Gard 4-ECSK Elite Gigbag 2 Trumpets

15

Gig Bag for 2 Trumpets

  • Suitable for 2 trumpets with perinet- or rotary valves
  • Hybrid bag with polymer reinforcement for superior protection and durability
  • Handcrafted from 1680D material
  • Handles and other details of the bag are made using the best quality black nappa leather
  • 2 Separate pockets on the bag's exterior
  • Features Gard's patented mid-bag suspension system
  • Side opening for easy loading
  • Model: 4-ECSK
  • Exterior dimensions: 62 x 29 x 20 cm
  • Internal dimensions: 54 x 22 x 15 cm
  • Dimensions of the externally located pocket: 34 x 25 cm
  • Weight: 3.0 kg
  • Colour: Black with brown details
Available since May 2017
Item number 406590
Sales Unit 1 piece(s)
Multi Equipment Case Yes
Type Gig Bag
Backpack Strap Yes
Material fabric of synthetic fibre
Type perinet
178 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

15 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

stability

quality

12 Reviews

A
Alesof 14.11.2022
Although it's light and feels safe, I don't recommend it for hard trips if you are not taking it with you in the cabin. Still a great Gigbag!
stability
handling
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
1x Trompete + Equipment
TorErn 09.09.2020
Moin,
Ich benutze den Gigbag für eine Trompete und Equipment, wie Notenständer, Dämpfer, Trompetenständer, Putzmaterial, Pultleuchte, Getränkehalter,... Die Tasche hat genügend Platz für alles.
Nach einem Jahr bin ich immer noch zufrieden. Keine Naht geplatzt, kein Futter irgendwo zu sehen, ich habe mir der Qualität keine Probleme.
Den einzigen Minuspunkt gibt es bei der Größe des Notenfaches. Ein DinA4 Ordner passt nicht. Ich habe einen schmalen Ordner, der passt, aber auch dieser ist passgenau.

Gewöhnen musste ich mich an dem tiefen Sitz. Die Standard-Koffer von Jupiter und Co liegen deutlich höher auf dem Rücken. (Für mich aber nichts negatives)
stability
handling
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
E
Toller Koffer
Enaaa 20.10.2017
Dieser Koffer ersetzt meinen billigen 20¤ Koffer und man merkt definitiv die Qualitätsunteschiede. Ganz lange habe ich mir gerungen, ob es sich wirklich lohnt das Geld zu investieren. Ich war überrascht wie ?schwer? dieser Koffer ist. Durchbseine gute Polsterung hat er ein relativ hohes Eigengewicht. Ich habe nur eine Trompete aber das zweite Fach kann man super für kleinteile nutzen. Ich habe dort meinen Ständer und Notenständer untergebracht. Auch die Taschen sind klasse. In der einen Außentasche passen Hefte im A4 Format rein und die andere Tasche ist etwa A5 Format. Was mir fehlt ist ein Mundstückhalter. Daher empfiehlt es sich eine extra Tasche dazu zukaufen. Außerdem praktisch ist es, dass die Schulterriemen abgedeckt werden können und nicht runter hängen und zur Stolperfalle werden können. Ebenso ist das Regencape super. So wird der Koffwr auch bei Regen nicht nass. Durch den zusätzlichen Schultergurt kann man den Koffer auch ähnlich einer Handtasche tragen.Sehr praktisch ist auch das Namenschild das eingearbeitet ist. So kann es nicht zu Verwechslungen kommen. Ein Manko sehe ich bei den Reißverschlüssen. Eventuell liegt es auch daran das er neu ist aber sie lassen sich meiner Meinung nach zu schwer öffnen. Insgesamt wirkt der Koffer sehr edel.
stability
handling
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Du bon matériel
Lelexdrum 20.02.2023
Je suis plutôt content de ma housse Gard. Je trouve qu’elle est vraiment de bonne qualité. Je l’ai maintenant depuis 4 ans et elle vieilli plutôt bien.
Seul petit point c’est que la séparation du milieu ne touche plus l’une des deux extrémités de la housse et le scratch peut rayer l’instrument. J’ai mis un chiffon doux pour éviter cela.
stability
handling
quality
0
0
Report

Report