Bare Knuckle BC Old Guard ST BR WH

4

Pickup for Electric Guitar

  • Low output single coil
  • For the bridge position
  • AlNiCo II magnet
  • Produces a warm, classical sound
  • 2-Wire
  • Colour: white
Available since February 2018
Item number 432182
Sales Unit 1 piece(s)
Aktive Circuit No
Wiring 2-Conductor
Pickup Output Vintage
Cap No
Colour White
Position Bridge
Stacked - hum free No
Telecaster No
Stratocaster Yes
Other No
B-Stock from 65 € available
75 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Wednesday, 24.04. and Thursday, 25.04.
1

4 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Ma
Sehr gut zum fairen Preis
M. aus A. 15.02.2021
Habe in einer alten MiJ-Strat ein Set Texas Specials (AlNiCo V) verbaut. Der Stegtonabnehmer klang schon sehr harsch, die Höhen waren zu krass. Deshalb entschied ich mich einen AlNiCo II zu verbauen. Über Bare Knuckle habe ich nur gutes (aber überwiegend aus der Metal-Ecke) gehört, der Pup war mit am günstigsten, und ist auch noch liebevoll von Hand gewickelt. Die Boot Camps sind relativ neu, im www über die Old guard’s fast nichts gefunden.

Trotzdem, er macht genau das, wofür ich ihn gekauft habe: ausgewogener Sound mit weniger betonten Höhen, schön anschlagsdynamisch, wenn auch nicht, wie ein AlNiCo V. Er passt von der Lautstärke und vom Klang her gut zum Texas-Set.
Werde die Firma im Auge behalten, bin sehr zufrieden.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
J
Preis-Leistungs-König
JakePaul 02.05.2021
Mehrfach an Freunde weiter empfohlen das Gesamtset. Klingen wie man es sich von einer alten Strat wünscht. Keine Frequenz stört, die Auflösung ist da...top!
sound
quality
0
0
Report

Report