Thomann 33 3/4 Europe Double Bass
tillgänglig inom kort (normalt 2-5 dagar)
tillgänglig inom kort (normalt 2-5 dagar)

Denna produkt har beställts och förväntas komma under de närmaste dagarna.

K
Mycket bas för pengarna
KHMP 01.08.2023
Köpte denna som min allra första kontrabas och tänkte att jag ändå ville ha en "riktig" träbas, alltså ingen plywoodbas. Denna har granlock och lönn i sarg och botten samt greppbräda i Ebenholtz.
Man kund be Thomann ställa in den efter önskemål men jag är övertygad om att de inte rört basen innan den skeppades iväg till mig. Lät pappkartong i början men blev bättre efter att jag bytt strängar.
OBS! Jag tog den till en instrumentmakare som fick flytta ljudpinnen då den var felplacerad (enligt henne) men då blev den för kort så hon fick göra en ny. Hon sänkte stränghöjden samt slipade greppbrädan. Allt detta bör du räkna med vid köp av en sådan här billig bas. Så räkna med kostnad för nya strängar samt ett par tusen hos en instrumentmakare.
Tror basen har onödigt tjockt trä och tjockt lager med lack vilket gör att den inte sjunger vidare mycket men å andra sidan inte så lätt spricker.
har haft den i 5 år nu och den låter bättre och bättre när trät fått sjunga igång efter mycket spelande. Men jag längtar efter en ny mer välklingande bas nu.