Harley Benton R-457 BK Progressiv Series
tillgänglig inom kort (normalt 2-5 dagar)
tillgänglig inom kort (normalt 2-5 dagar)

Denna produkt har beställts och förväntas komma under de närmaste dagarna.

H
Henrik8624 20.01.2016
Min första 7-strängade så jag har inget att jämföra med men är ändå ganska nöjd med denna gitarr.

Lättspelad rakethals dock med vissa skönhetsfläckar - banden på mitt exemplar kunden ha varit bättre slipade (något vassa) men går lätt att fixa till själv om man har rätt verktyg/kunskap.

Mickarna kommer nog att bytas då jag tycker dom är något "muddiga" när man har volymen mellan 8-10 (kan åxå vara volympoten som behjöver bytas) Mysko fenomen hur som helst då allt under "8" låter bra och distinkt.

Gitarren levererades med strängar av okänt fabrikat... typ 09-set vilket är alldeles för tunna och sladdriga för en 7-strängad.

Stort jävla minus dock till hur Thomann packar gitarrer för leverans. Två av mina beställningar av gitarrer har varit skadade i leveransen pga av detta.
Denna kom med bakre axelbandsknoppen en bra bit intryckt i trät. En tunn kartong inuti en annan tunn kartong med lite bubbelplast i duger icke!

Här är kineserna världsmästare med deras frigolit plus 500 meter gul tape runt. Frigolitchips rekommenderas.

Tf
Almost perfect for the price
Ty from sweden 20.11.2019
i love the sound of this guitar its way better than i expected.
i would say that the only downside to this guitar is the craftsmanship,
the neck of the guitar felt very weird in the beginning when i picked it up (felt kinda sticky almost greasy) but after playing it several times its not really noticeable any more.
another thing i noticed is that after almost 3 month the colour of the bridge started disappearing while i was cleaning it with a microfiber cloth (which i don't really care about but worth noting)
I would recommend this guitar if it was your first 7 string just to try it out

L
Skön
LexiWarg 17.09.2017
Köpte denna för att prova på om 7 strängar kunde vara min grej eller inte, och svaret fick jag...

Det generella intrycket av gitarren är att den är stadig, gedigen, inget tjafs bara simpel tyngd. Från hardtailen till stämskruvarna, pick-up switchen och volym/ton rattarna, allt känns stadigt, inget fladdrar eller vickar.

Det främsta negativa jag kan nämna, och som drar ner betyget en aning, är banden som har något dålig finish och vars ändor är nog vassa för att riva upp huden på handflatan om man inte gör något åt dom.

Men till slut hade jag svaret att 7 strängar inte riktigt är för mig, inte på grund av just denna gitarr, utan för att halsen blir så pass mycket bredare med en till sträng att det blir obekvämt att spela för mig. Vilket var synd eftersom denna gitarr var så skön på alla andra sätt. Men den kommer att stanna hos mig, jag har ingen anledning att göra mig av med den.

Så jag rekommenderar denna för dom som är nyfikna på 7 strängar.

1o
Killer axe
1311 overture 23.11.2021
Allt va okej på gitarren förutom halsen går inte att spela på alla strängar på första bandet så jag får lämna in den till en som fixar mina gitarrer så de billiga priset från man betala de dubbla för att fixa de men som sagt allt annat va bra

Plenty of fun
7strings 17.10.2019
I bought this guitar to experiment with a 7 string electric in different tunings. The external is quite smooth, although not as smooth as some other instruments in a similar price range. Pickups are down to earth horrible, muddy on lows, which renders the whole 7 string idea kind of impractical. I need to purchase some clearer humbuckers, which Thomann does offer, of course. I'm not dissapointed with the purchase and I have plenty of fun with this project.

Prisvärd!
Anonym 14.07.2015
Mer än skön spelkänsla! Jag hade inte heller förväntat mig sådan genomgående kvalitet för den prislappen Liten genomgång med dra åt vissa muttrar (volym-/tonpottarnas, likväl stämvredens) och skruvar som eventuellt sitter för löst efter frakt bara, smärre intonerande samt andra humbuckers i framtiden, så är den dunderfin! Kompenserar ljudet med en effektprocessor som tjänar gitarren bra, så man kommer undan även där. Allt i allo, en toppenaddition!

NB
Förvånansvärt bra gitarr!
New Breed 02.01.2023
Spelat gitarr över 40 år, aldrig ägt en sjusträngad så tog en chansning på denna lågbudget Harley Benton.
Bytte strängar till 0.11-0.56, stämde den i A standard.
Fick släppa en hel del på halsen då den i princip var ospelbar på dom tre första banden.
Filade några vassa band, och polerade upp dom. Sänkte respektive höjde sadelhöjden på några strängar och… jävlar vilken player jag fick till!
Superovant med sju strängar i början, ganska bred hals för mina små händer men vande mig ganska snabbt. Kul och inspirerande med denna nya tonalitet! Många tunga riff har kommit till : )

L
Bra ljud men låg kvalitet
Lyricani 13.10.2023
Duglig gitarr, dock kvalitet kunde vara bättre. När jag fick min så satt ratt lös, uttaget känns glapp och högre E sträng trycker mot frets utan att man rör dem, så den strängen är ganska ospelbar. Men förutom allt detta så lät den bra.
Edit 7 Nov 23: Efter ett tag så fungerar den inte att spela på, alla strängar trycker mot halsen och låter förjävligt även fast den knappt använts. Kan inte rekommendera att köpa.

P
Good bang for the buck!
Peglegstomp 10.06.2018
Ville testa på 7 strängad gitarr och vart inte besviken.
Över förväntan till det blygsamma priset.
Stämmer inte ur sig, inga vassa kanter vid fretsén, bra ljud i mickarna men ett par EMG mickar ska dit senare.

Kan bara ge fördelar då jag ej hittat några negativa på den hittils.
Om du vill testa 7 strängat till ett bra pris är detta gitarren för dig.

great for the money
Starry_Scar 20.03.2018
not going to lie. this guitar is really great bang for the buck. it?s my first 7 string and i?m not dissapointed. You pretty much get a great bginner guitar for the same price as a 7- string passive pickup. sure the pickups and tuners could be upgraded later but the sustan is really good. highly recommend