Harley Benton B-35NT Acoustic Bass Series

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 26.04.
Prisvärd bas
Anonym 21.04.2016
Denna bas har definitivt varit värd priset (ca. 1 645kr då detta skrevs).

Den allmänna kvalitén känns helt OK. Har inte stött på någonting som stört mig mycket.
Volym- / Presence-rattarna känns något plastiga, och de går att "vicka" på åt sidorna, dock inte katastrofalt mycket.
EQ-interface:t har också en något "billig plast"-känsla, men det känns tåligt nog för att hålla ett tag.

Ljudet är inte perfekt, men för priset så är det överkomligt.
Intonationen på B-strängen (den tjockaste strängen) stämde inte helt. 12:e bandet spelade ungefär en halvton högre än öppen sträng. Annars har resten känts bra.

Som sagt, basen har utan tvekan varit värd priset än så länge. Det är min första akustiska bas jag har ägt (har tidigare haft el-basar), och skaffade denna för det billiga priset.
Jag kommer att sikta på något bättre i framtiden, men Harley Benton B-35NT kommer att uppfylla mina behov en tid framöver!

Inspirerande..
SoftForce 21.02.2018
Ett sånt där instrument som man blir sittande med och bara spelar av ren glädje. Ett i höjd justerbart stall vore dock önskvärt då stränghöjden ibland känns aningen låg (=rassel mot banden)

LW
Prisvärd?
Lennart W. 23.09.2016
Tja.... Tunt ljud på H-strängen, men det finns ju en fysisk förklaring till det, men de fyra tunnare låter ganska bra. H-stränge låter ostämd trots att flageoletten på 5 o 7 stämmer. Köp den 4-strängade varianten istället! Hantverket är ok.